پمپاژِ انگیزه در ساق‌های ناامید/ طلسم نکو به دست فرهاد شکسته شد

در چارچوب هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر و در حساس ترین بازی هفته، آبی‌های پایتخت به مصاف فولادی‌ها رفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- علیرضا بابک؛ در چارچوب هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر و در حساس ترین بازی هفته، آبی‌های پایتخت به مصاف فولادی‌ها رفتند و در پایان این دیدار جذاب، استقلال با تک گل ارسلان مطهری به برتری رسید.

اما در ادامه این مطلب به واکاوی و بررسی این بازی خواهیم پرداخت:

 نیمه اول

نکونام مطابق انتظار با سیستم ۱-۳-۲-۴ تیمش را روانه میدان کرد و در طرف مقابل یک اتفاق ویژه رخ داد. فرهاد مجیدی سیستم شناور ۱-۳-۲-۴ را اعمال کرد.
استقلال در نیمه نخست در زمان حمله به آرایش ۳-۳-۴ روی می آورد و در فاز دفاعی به آرایش ۲-۴-۴ متمایل می‌شد. بر خلاف انتظار در فاز دفاعی، اسماعیلی در کنار شیخ قرار می‌گرفت و قایدی تبدیل به هافبک چپ می‌شد. در واقع این امر حربه فرهاد مجیدی برای جلوگیری از نفوذ مدافعین کناری فولاد بود.

هر دو تیم نیمه اول را محتاطانه سپری کردند و موقعیت‌های دو تیم به گل تبدیل نشد.

نیمه دوم؛ نیمه مربیان

سخت ترین بخش بازی دو تیم قرار بود در ذهن دو مربی و در بین دو نیمه رقم بخورد. جایی که اندیشه‌های کادر فنی استقلال جواب داد و این تیم توانست ۳ امتیاز این بازی حساس را کسب کند.

استقلال در نیمه دوم آرایش خودش را در دفاع به ۱-۴-۱-۴ و در حمله به ۲-۴-۴ تغییر داد تا نبض میانه میدان را از دست فولادی‌ها خارج کند.

دو تیم در این بازی دو پرس مختلف را اجرا کردند. استقلال، پرس منطقه‌ای را به درستی اجرا کرد و توانست با یک حربه ساده از پرس فولادی‌ها موسوم به پرس از جلو خارج شود.

برای فرار از پرس فولادی‌ها، مسعود ریگی بین دو مدافع میانی قرار می‌گرفت و با باز کردن فضا، فرصت بازی سازی به تیم خودش را می‌داد.

عملکرد سه بازیکن استقلال در این بازی خیره کننده بود. ریگی توانست پاتوسی را از جریان بازی خارج کند و دانشگر، شیمبا را محو کرد. در این بین رهبری خط دفاعی به عهده یزدانی بود و توانست تمام ضربه های سر اول را بزند.

آخرین نکته اما، تعویض‌های درست فرهاد مجیدی بود. او از تمام تعویض‌هایش در زمان درست استفاده کرد و یکی از آن ها، ارمغان ۳ امتیازی از این بازی بود.

مجیدی توانست در گام اول عملیات انتقام را با موفقیت پشت سر بگذارد و دوباره استقلال را به کورس مدعیان برگرداند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =