مجلس دخل و خرج سال آینده کشور را تصویب کرد

با رای نمایندگان مجلس، بودجه سال ۱۴۰۰ با منابع بالغ بر بیست و پنج میلیون و یکصد و هفده هزار و پانصد و یک میلیارد و هشتاد و یک میلیون ریال تصویب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نمایندگان مجلس در جلسه نوبت سوم صحن علنی شب گذشته که تا ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه به طول انجامید به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل‌کشور رای دادند و دخل و خرج سال آینده را تصویب کردند.

نمایندگان ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۰ را با ۱۷۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از حیث منابع بالغ بر بیست و پنج میلیون و یکصد و هفده هزار و پانصد و یک میلیارد و هشتاد و یک میلیون ریال به شرح ذیل است:
الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ده میلیون و پنجاه و هشت هزار و ششصد و سی و نه میلیارد و دویست و هفتاد و دو میلیون ریال شامل؛
۱- منابع عمومی بالغ بر نه میلیون و یکصد و هفت هزار و هشتصد و نود و نه میلیارد و سیصد و شصت میلیون ریال.
۲- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر نهصد و پنجاه هزار و هفتصد و سی و نه میلیارد و نهصد و دوازده میلیون ریال.
ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر پانزده میلیون و ششصد و چهل و هفت هزار و ششصد و پنجاه میلیارد و چهارصد و شصت و شش میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر پانزده میلیون و ششصد و چهل و هفت هزار و ششصد و پنج میلیارد و چهارصد و شصت و شش میلیون ریال.

بودجه با رویکرد محرومیت‌زدایی، سلامت و اشتغال و تولید تصویب شد
­آقای قالیباف رئیس مجلس پس از پایان بررسی لایحه بودجه گفت: تلاش شد تا بودجه براساس اشتغال وتولید، انضباط و شفافیت مالی، عدالت، تامین کالاهای اساسی با ارز۴۲۰۰؛ و همکاری دولت و مجلس به سرانجام برسد.

رئیس مجلس گفت: بودجه با رویکرد توجه به حوزه‌های محرومیت‌زدایی، سلامت، اشتغال و تولید، انضباط، شفافیت و عدالت تصویب شد.
آقای محمدباقر قالیباف گفت: لازم می‌دانم از تمام همکاران، خواهران و برادران گرامی که انصافا در این مدت بررسی لایحه بودجه به صورت شبانه‌روزی چه در کمیسیون‌ها و چه صحن زحمات زیادی کشیدند، تشکر کنم.
وی تصریح کرد: بودجه با رویکرد توجه به حوزه‌های محرومیت‌زدایی، سلامت، اشتغال و تولید، انضباط، شفافیت و عدالت تا جایی که برای مجلس مقدور بود، به تصویب رسید.
همچنین در بحث کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی و دامی، بهداشت و سلامت با ارز ۴۲۰۰ تومانی مصوباتی ایجاد شد که ان شاء الله با کنترل و نظارت بیشتر کارها در این حوزه پیش برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس و دولت با همکاری توانستند امشب بررسی لایحه بودجه را به پایان برسانند تا زمانی که از شورای نگهبان برگردد.
وی تأکید کرد: لازم می‌دانم از تمام نمایندگان و خانواده‌هایشان تشکر کنم چرا که آنها از صبح تا نیمه‌های شب مشغول به کار بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از نواب رئیس، دبیران و ناظران هیأت رئیسه، کمیسیون‌های تخصصی، رئیس و هیأت رئیسه، سخنگو و اعضای کمیسیون‌ تلفیق، دبیران، فقها و حقوقدانان و کارشناسان شورای نگهبان، اعضای هیأت دولت، مسئولان سازمان برنامه و بودجه و معاونان و مشاورانش، معاونت قوانین، اداره کل کمیسیون‌های صحن، مشاوران، تدوین قوانین، اسناد و تنقیح قوانین، دبیری صحن، تدوین مذاکرات، بخش تکثیر و تعمیرات، مسئولان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دفتر هیأت رئیسه و اتاق فرمان اعم از صوت و تصویر در مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، معاونت اجرایی و ادارات کل، معاونت نظارت و ادارات کل، اداره کل دفاتر نمایندگان، بخش‌های کل اداره کل مهندسی و پشتیبانی، ترابری و امور فنی، تدارکات، تغذیه، خدمات به ویژه کارکنان خدمات صحن، کارکنان روابط عمومی و امور خبری خبرگزاری خانه ملت و کارکنان قسمت‌های مختلف مجلس، مرکز حراست، یگان حفاظت، نیروی انتظامی مستقر در مجلس، خبرنگاران، فیلمبرداران، گزارشگران و عوامل تولید و پخش به خصوص رادیو فرهنگ و تمامی بخش‌های خبری صدا و سیما و کلیه دست‌اندکاران و خبرنگاران امور مجلس، جرائد و نشریات مختلف، خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های خبری که در مدت بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در کمیسیون‌های تخصصی، تلفیق، ستاد بودجه در جلسات فشرده‌ای که در صحن برگزار شد، فعالیت کردند تقدیر و تشکر کرد.

جلسه بعدی مجلس صبح یکشنبه ۲۴ اسفند خواهد بود. لایحه بودجه هم فردا به شورای نگهبان می رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =