دو فوریت حناچی رای نیاورد/ پیش بینی تحقق ۸۰ درصدی بودجه شهرداری

شهردار تهران لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ را تقدیم شورای شهر تهران کرد اما دو فوریت آن با مخالفت اعضای شورا تبدیل به یک فورتی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دو فوریت لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری امروز در شورای شهر تهران بررسی شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در توضیح ضرورت ارائه دو فوریت بررسی این لایحه در شورای شهر تهران گفت: تورم و تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرفی و از سوی دیگر افزایش غیرمنتظره افزایش ارائه خدمات باعث شده بسیاری از درآمدهای شهرداری تحقق نیابد و در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها با چالش شویم.

وی افزود: با وجود این محدودیت در حدود یک سال، شهرداری خدمات رسانی را به شکل مناسبی ارائه دهد.

حناچی با اشاره به اینکه این اصلاحیه در راستای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر بودجه ارائه شده است اظهار داشت: به منظور اصلاح مبلغ ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد در قالب یک ماده واحد در ۶ جدول به شورای تهران ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه این اصلاحات شامل هزینه و اصلاحات تملک دارایی و تملک دارایی مالی و… است. گفت: بخش دوم این لایحه مربوط به اصلاح طبقه بندی و برخی عناوین بودجه سال جاری است که فاقد آثار مالی بودجه مصوب این سال است.

شهردار تهران تاکید کرد: بنای ما بر این بود که در چارچوب قانون مصوبات حرکت کنیم و این لایحه هم به همین منظور ارائه شده است.

وی گفت: بر اساس قولی که داده بودیم اواخر اسفند رونمایی از یک رام قطار شهری ملی را در دستور کار داریم و باید موفق شویم استانداردهای آن را اخذ کنیم این قطار با ۸۰ درصد ساخت داخل است.

در ادامه بررسی این لایحه فراهانی عضو شورای شهر در تذکری به شهردار تهران با اشاره به اینکه در آیین نامه نحوه اجرای جلسات لوایح دو فوریتی که در شرایط اضطراری که امکان بررسی نداشته باشد پیشنهاد می‌شود. گفت: دو روز پیش متن این لایحه بررسی شد اما هنوز نتایج جمع بندی نشده است هرچند این پیشنهاد خاص نیست و برخی ردیف‌ها تغییر کرده که با توجه به افزایش هزینه‌ها طبیعی است. اما کمیته بودجه و نظارت در حال جمع بندی این لایحه است و آن‌را قابل تصویب می‌داند.

وی افزود: اما هنوز این جمع بندی مطرح نشده است پیشنهاد می‌دهم یک فوریت آن‌را تصویب کنیم و با جمع بندی بهتر کمیسیون‌ها در صحن مطرح شود.

صدراعظم نوری به ابهامات موجود در لایحه پیشنهاد اشاره کرد و رسولی نیز به عنوان مخالف دو فوریت اعلام کرد: من طی ۱۱ ماهه نگران تامین منابع مورد نیاز برای اداره شهر بوده‌ام چون کمترین توجه را از سوی دولت می بی نم، اما پیش بینی می‌کنم به مرز ۸۰ درصد تحقق درآمدها برسیم. و از بین بابت از شهرداری تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ درصد رقم بودجه با این اصلاحیه باید جا به جا شود و بهتر است به جای دو فوریت به یک فوریت برسد.

نظری هم با اشاره به اینکه در این جلسه هم حق شناس به صحن نیامده است، این مساله را ناشی از انتقادات وی به بودجه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: این خلاهای موجود در بودجه سال جاری دلیل این اعتراضات بوده و همین طور که شاهدیم بودجه با مشکلاتی مواجه است.

در نهایت حناچی قبول کرد دو فوریت به یک فوریت تبدیل شود و یک فوریت بررسی این اصلاحیه به رای گذاشته شد. و با ۱۸ رای موافق و به اتفاق آرای حاضرین در جلسه به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =