آمریکا ثبات و امنیت عراق را به نفع رژیم صهیونیستی نمی‌داند

یک تحلیلگر عراقی با اشاره به تحرکات خصمانه ایالات متحده آمریکا در این کشور، گفت: آمریکا برخورداری عراق از ثبات و امنیت را به نفع رژیم صهیونیستی نمی داند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از الفرات نیوز؛ «علی الوائلی» تحلیلگر و کارشناس امنیتی عراق امروز یکشنبه سخنانی را در خصوص تحرکات خصمانه ایالات متحده آمریکا در این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: واقعیت آن است که ایالات متحده آمریکا برخورداری عراق از صلح، ثبات و امنیت را به نفع خود و رژیم صهیونیستی نمی‌داند. به همین دلیل، واشنگتن از تروریسم در عراق حمایت می‌کند.

این کارشناس عراقی در ادامه یادآور شد: آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدام به جذب عناصر داعش و ارائه آموزش‌های نظامی به آنها کردند. اما در نهایت نیروهای امنیتی و حشد شعبی طرح‌های آنها را ناکام گذاشتند.

الوائلی با اشاره به اتهام زنی‌های آمریکایی‌ها به حشد شعبی، تصریح کرد: واشنگتن تلاش می‌کند از رهگذر اتهام زنی به حشد شعبی و متهم کردن آن به دست داشتن در حملات راکتی به مراکز دیپلماتیک در بغداد بهانه‌ای برای هدف قرار دادن مواضع مقاومت بیابد.

پیش از این، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که عناصر تروریستی برای مستقر شدن در نزدیکی نوار مرزی با ترکیه و هم چنین اردوگاه الهول در سوریه متمرکز شده‌اند. وی افزود: نیروهای آمریکایی از این عناصر تروریستی در مواضع مذکور حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =