حوزه فرهنگی و اجتماعی قلب تپنده دانشگاه‌هاست

مدیرکل پشتیبانی امورفرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها قلب تپنده جامعه و حوزه فرهنگی و اجتماعی، قلب تپنده دانشگاه‌هاست .

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدهادی عسکری در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره دانشگاهی رویش دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه جشنواره رویش عصاره فضائل فعالیت‌های اعضای کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور است، اظهارکرد: کانون‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از بنیادی‌ترین عرصه ها برای جلب مشارکت دانشجویان به لحاظ فرهنگی است و پویایی این کانون ها ضریب نفوذ برنامه‌های فرهنگی را در دانشگاه‌ها گسترش می‌دهد.

مدیرکل پشتیبانی امورفرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به این که حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها عرصه ای برای تجربه و آموختن است، افزود: برنامه‌ریزی های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها را باید به گونه‌ای سامان دهیم که کلیه برآیند های در این حوزه معطوف به حل مسئله باشد.

 عسکری خلاقیت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را آذین بخش برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: باید بتوانیم حمایت بی چون و چرا از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خلاقانه در دانشگاه ها داشته باشیم.

مدیرکل پشتیبانی امورفرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین از برگزاری جشنواره ملی رویش در سال ۱۴۰۰ به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

فاطمه صادقی فر معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این آیین گفت: بالغ بر ۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره هشتمین جشنواره دانشگاهی رویش در دانشگاه حکیم سبزواری ارسال‌شده که امروز و در آیین اختتامیه از آثار برتر تقدیر شد.

وی با اشاره به اینکه آثار رسیده به جشنواره در محورهای هنرهای تجسمی، صنایع دستی، عکاسی، ادبی، موسیقی و گویندگی، مستند، نمایشنامه و بخش ایده بودند، افزود: به دلیل تداوم شرایط ناشی از بیماری کرونا در کشور امکان حضور دانشجویان در دانشگاه فراهم نبود و جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: اگرچه امکان حضور دانشجویان در دانشگاه ها میسر نیست اما حوزه فرهنگی و اجتماعی همواره در طول دوران کرونا سعی کرده است با برگزاری برنامه‌ها و جشنواره های فرهنگی ارتباط خود با دانشجویان را حفظ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =