حکیم: سفر پاپ نقطه عطفی در مسیر بازیابی جایگاه معنوی عراق است

رهبر جریان حکمت ملی خاطر نشان کرد که سفر پاپ نقطه عطفی در مسیر بازیابی جایگاه معنوی عراق به عنوان منشا ادیان ابراهیمی و دیگر ادیان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق،‌«سید عمار حکیم»، در پیامی از تمام کسانی که در تحقق سفر پاپ فرانسیس به عراق نقش داشتند، تشکر کرد.

وی در این پیام آورده است: در فضای این روزهای عراق که با میزبانی پاپ فرانسیس همراه است، لازم می‌دانیم از همه کسانی که در تحقق این حادثه تاریخی در عراق و زیارت پاپ از شهر تاریخی اور و کلیساهای گوناگون بغداد و موصل و بر پایی مراسم عشای ربانی و دیدار وی با مرجعیت عالی شیعیان حضرت آیت‌الله سیستانی و تصویر درخشانی که از اهمیت صلح و مدارا در حیات انسانی و اهمیت نقش رهبران در مدیریت تکثر و همزیستی شکل گرفت نقش داشتند، تشکر کنیم.

حکیم همچنین در خصوص نامگذاری روز «صلح و مدارا» گفت: از انتخاب روز ۶ مارس به عنوان روز «صلح و مدارا» در عراق تقدیر و تاکید می‌کنیم که سفر پاپ نقطه عطفی در مسیر بازیابی جایگاه معنوی عراق به عنوان منشا ادیان ابراهیمی و دیگر ادیان است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان افزوده است: همچنین از این فرصت استفاده می‌کنیم تا به دولت درباره ضرورت توجه به ابعاد گردشگری استان ذی قار و دیگر شهرهای تاریخی عراق و تهیه برنامه برای معرفی و ترویج و ایجاد اماکن گردشگری با هدف جلب گردشگران خارجی به عراق تاکید کنیم. عراق سرشار از جاذبه های دینی و تاریخی و باستانی است که می‌تواند آن را به مقصد بسیاری از ملت‌های جهان تبدیل کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1090645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =