متون درسی معارف اسلامی باید متناسب با مذاهب تدوین شود

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری کارگاه ها، هم اندیشی ها، همفکری ها، تبادل تجربه ها و حتی اصلاح متون درسی در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که متون درسی معارف اسلامی باید متناسب با مذاهب تدوین شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، نشست صمیمی با اساتید و علمای اهل سنت و شیعه دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای نقده و مهاباد در خصوص تقریب مذاهب با حضور علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام سید حامد علم‌الهدی مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

سروری مجد در این نشست گفت: تا کنون در 10 استان دانشگاه آزاد اسلامی دفاتر تقریب مذاهب راه اندازی شده است که این موضوع بسیار مبارکی است.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع وحدت در کشور اظهار داشت: با دوراندیشی و رهبری های حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این موضوع به خوبی مدیریت و رهبری شده است.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در دو سال گذشته تمامی کاستی های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تقریب جبران شده و امیدواریم با تدابیری که در سطح استان ها اندیشیده می شود، این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.

سروری مجد ادامه داد: برگزاری کارگاه ها، هم اندیشی ها، همفکری ها، تبادل تجربه ها و حتی اصلاح متون درسی در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که متون درسی معارف اسلامی باید متناسب با مذاهب تدوین شود.

وی در ادامه با تأکید بر جایگاه زن در قرآن و احادیث تصریح کرد: دروس معارف باید متناسب با استان ها، قومیت های مختلف، زن و مرد متنوع باشد.

حجت‌الاسلام سید حامد علم‌الهدی مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست گفت: رسول اکرم (ص) و حضرت علی(ع) پایه گذار تفکر تقریبی بودند. برقراری اخوت بین اوس و خزرج، برقراری اخوت بین مهاجرین و انصار حرکات اولیه و آموزش عملی تقریب بود.

وی اظهار داشت: باید بتوانیم از فضا و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تقویت دفاتر تقریب مذاهب استفاده کنیم. نخستین مأموریت مسئولان دفاتر تقریب مذاهب باید تأکید بر مشترکات باشد. شیعه و سنی در مسائل مختلف فقه دارای اشتراکاتی بسیاری هستند که باید تقویت شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090651

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =