راهکار جدید گوایدو برای جلب حمایت غرب

رهبر مخالفان حکومت ونزوئلا که با وجود حمایت های همه جانبه غرب نتوانسته دولت مادورو را سرنگون کند، برای جلب حمایت های بیشتر غرب راهکار طرح اتهام علیه ایران را انتخاب کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «خوان گوایدو» رهبر مخالفان حکومت قانونی ونزوئلا که در دو سال گذشته با حمایت کشورهای غربی تلاش گسترده ای را برای سرنگون کردن دولت «نیکلاس مادورو» انجام داده، برای آنکه بتواند همچنان کشورهای غربی را در کنار خود داشته باشد و حامیان جدیدی همچون رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای غربی را به لیست حامیان خود اضافه کند، مسیر اتهام زنی به ایران را در پیش گرفته است.

در همین رابطه گوایدو در مصاحبه با رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با طرح اتهامات اثبات نشده علیه ایران مدعی شد: ایران یکی از مقاصد اصلی قاچاق اورانیوم از ونزوئلا است و دولت مادورو اجازه ورود ایران به این حوزه را داده است.

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که از سوی دولت آمریکا به عنوان رئیس‌جمهور قانونی این کشور شناخته می‌شود، با اعلام اینکه چند نفر از اعضای ارتش ونزوئلا در ارتباط با قاچاق اورانیوم بازداشت شده‌اند، مدعی شده است ایران یکی از مقاصد اصلی قاچاق اورانیوم از ونزوئلا است.

بر اساس این گزارش در اسنادی که در سال ۱۳۸۹ توسط وب‌سایت ویکی‌لیکس منتشر شد آمده بود که دیپلمات‌های آمریکایی نسبت به خواست ایران برای به‌دست آوردن اورانیوم از کشورهای بولیوی و ونزوئلا ابراز نگرانی کرده‌اند. اما درست در همان زمان دیپلمات‌های آمریکایی برآورد کرده بودند که نگرانی نسبت به ارسال اورانیوم از ونزوئلا به تهران بی‌پایه و اساس است.

گوایدو در این مصاحبه بر ادامه تلاش‌های خود برای جلب حمایت بین‌المللی علیه نیکولاس مادورو، تاکید کرده است.

یادآور می شود خوان گوایدو تا آذرماه امسال ریاست کنگره ملی ونزوئلا را بر عهده داشت ولی کمیته انتخابات ونزوئلا روز دوشنبه ۱۷ آذر اعلام کرد نامزدهای طرفدار نیکلاس مادورو برنده انتخابات کنگره ملی این کشور شده‌اند.

در حالی که کشورهای غربی طرف برجام در تلاش هستند تا با استناد به هر بهانه ای از عمل به تعهدات خود سرباز زده و تهران را به نوعی در تنگنا قرار دهند، پی بردن به هدف طرح ادعاهایی نظیر آنچه گوایدو به زبان آورده چندان مشکل نیست؛ چون از یک طرف غربی ها را راضی می کند و از طرف دیگر حمایت های در حال انجام از اپوزیسیون ونزوئلا بیشتر می شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =