پهپادها از گیاهان یک گلخانه مراقبت می‌کنند

یک استارت‌آپ هلندی برای محافظت از محصولات زراعی گلخانه‌ای یک هواپیمای بدون سرنشین طراحی کرده که بیدها و آفت‌ها را در هوا پودر می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ ایده ساخت این پهپاد از یک سری دانشجو آمده که به دنبال راهی برای از بین بردن پشه در اتاق‌های خوابگاه خود بودند. این پهپادها بسیار ابتدایی هستند، اما توسط فناوری هوشمند و دوربین‌های خاصی هدایت می‌شوند که فضای هوای گلخانه را به راحتی اسکن می‌کنند. وقتی دوربین یک بید یا آفت دیگری را تشخیص می‌دهد، پهپاد به سمت آن حرکت می‌کند و با روتورهای خود آن را از بین می‌برد.

راب بان، یک پرورش دهنده محصولات گیاهی است که تصمیم گرفته از این پهپاد در گلخانه خود استفاده کند. این پهپاد در ابعاد یک خرماست، ولی به راحتی می‌تواند بیدها را به راحتی از بین ببرد. این بیدها کرم‌هایی تولید می‌کنند که محصولات گیاهی را می‌جوند و از بین می‌برند.

این گلخانه مجهز به لامپ‌های LED برای کمک به رشد نهال است و محصولات منحصر به‌فردی دارد و گیاهان و گل‌های معطرش در رستوران‌های سطح بالای دنیا صادر می‌شود. در این گلخانه از مواد شیمیایی برای از بین بردن آفت‌ها استفاده نمی‌شود.

از آنجا که بان عاشق فناوری است، اجازه داد که این پهپاد شرکت PATS Indoor Drone Solutions در گلخانه‌اش به عنوان نگهبان آن شروع به فعالیت کند. این هواپیمای بدون سرنشین کاملا به صورت خودمختار عمل می‌کند و در کسری از ثانیه هر حشره‌ای را که ببیند در هوا نشانه می‌گیرد و از بین می‌برد.

در ویدئویی که اخیرا این شرکت از محیط گلخانه گرفته، هیچ حشره‌ای در آنجا پر نمی‌زند، زیرا در صورت پرواز هر گونه حشره‌ای توسط روتور این پهپاد پودر می‌شود.

به گفته بان، سیستم کنترل پهپاد نگهبان گلخانه به قدری هوشمند است که به راحتی می‌تواند حشرات موذی را از حشرات مفید تشخیص دهد.

او می‌گوید: هیچ کس دوست ندارد یک کفشدوزک را بکشد، زیرا کفشدوزک در مقابل شته بسیار مفید است. یا مثلا دوست ندارم این پهپاد زنبورهای عسل را مورد هدف قرار دهد، چون بابت هر کدام از آنها 60 سنت پول داده‌ام. به همین دلیل برایم خیلی مهم است که این پهپاد می‌تواند حشرات خوب و بد را از هم تشخیص دهد.

کد خبر: 1090667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =