سال ۱۴۰۰ سال غلبه بر کرونا است/ واکسن به اندازه کافی وارد می‌شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده، سال غلبه بر ویروس کرونا و احیای همه مشاغل خواهد بود، گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی وارد کشور خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در پنجاه و پنجمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی، و آیین بهره‌برداری از طرح های ملی وزارتخانه‌های تعاون و میراث فرهنگی، پس از ارائه گزارشات پیرامون افتتاح‌های صورت گرفته، اظهار داشت: بسیار برای ما خوشحال کننده است که یکی از بزرگترین کارخانه‌های گندله سازی کشور امروز افتتاح می‌شود. کارخانه‌ای که ظرفیت ۵ میلیون تن گندله آهن دارد و کارخانه بسیار مهمی است و با کمترین ضایعات می‌تواند در زنجیره تولید فولاد قرار گیرد.

وی پس از ارائه گزارش در خصوص طرح بهزیستی، عنوان کرد: کار بسیار ارزشمند و مردمی در حال انجام است. امیدواریم سازمان بهزیستی هم بهترین هماهنگی و همکاری را داشته باشد.

رئیس‌جمهور پس از ارائه گزارش مونسان افزود: مراکز فرهنگی و آثار تمدنی ایران برای ما بسیار مهم است. این به معنای اهمیت علم و هنر ایرانیان در طول تاریخ است. این بناها یکی از آثار و ثمرات همان مناسبات علمی، ریاضی، اجتماعی و طراحی بسیار خوب در گذشته بوده است.

روحانی گفت: آثاری در ایران عزیز ما هست که موجب افتخار ما است و نشان می‌داده که در قرن ها پیش ایرانیان چگونه می زیستند و چگونه می‌اندیشیدند و چگونه ایران مهد علم، دانش، هنر و فرهنگ بوده است. اینجا قول می‌دهم هر طرح مرمتی داشته باشید که تا پایان دولت بتوانید آن را تکمیل کنید، بودجه‌اش را تامین می کنیم تا با سرعت بیشتری در پایان امسال و آغاز سال ۱۴۰۰ انجام گیرد. مزارعی که در ترکمن‌صحرا و قسمت‌های دیگر استان لرستان وجود دارد، بسیار برای ما و مردم ارزشمند است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از اینکه امروز شاهد هستیم ۷ اثر بسیار مهم تاریخی ما در شهر همدان احیا و مرمت می شود بسیار خوشحال کننده است. همدان مرکز بسیار مهمی با جاذبه های بسیار فراوان طبیعی و تاریخی است و هر اقدامی در این استان‌ها می‌تواند جاذبه این استان‌ها را برای گردشگری داخلی و خارجی افزایش دهد که برای ما بسیار مهم است.

وی در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالیم که امروز پنجاه و پنجمین افتتاح بزرگ در سال ۱۳۹۹ بود و توانستیم همه هفته‌های امسال را برای افتتاح های بسیار مهم اختصاص دهیم و بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده است.

روحانی با بیان اینکه این افتتاح‌ها موجب اشتغال ۱۳ هزار نفر می‌شود، گفت: برای ما بسیار مهم است که در بخش‌های مختلف مانند بخش فولاد این افتتاح‌ها صورت گرفته است. این دولت اقدامات بسیار مهم در توسعه زنجیره فولاد داشته و این زنجیره تقریبا در طول ۸ سال عمر دولت به حدود دو برابر رسیده است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: خیلی مهم است که ۸ سال را با کل تاریخ کشور مقایسه می‌کنیم و کار بسیار عظیمی از کنستانتره، گندله و نهایت شمش فولاد موجب شده است که از خام فروشی جلوگیری شود. ارزش این معادن بزرگ و صنایع معدنی ما باعث شده است که ارزآوری بسیار خوبی در شرایط این سه سال که سال تحریم و سختی بوده است، داشته باشد.

روحانی اضافه کرد: ان‌شالله سال ۱۴۰۰ از آن سال‌هایی است که خداوند رحمت خود را بر این مردم نازل می‌کند. می توانیم پرده هایی که باعث آزار این مردم شده است را کنار بزنیم و مردم ما هم در بیماری کرونا و هم جنگ اقتصادی موفقیت های بزرگی به دست خواهند آورد.

وی خاطرنشان کرد: امروز یک طرح بسیار مهم گندله سازی که طرح بسیار مهمی هم بود با ارزش ۹ هزار میلیارد تومان به افتتاح رسید که کار بسیار عظیمی بود که در این چند سال به افتتاح رسید. در زمینه بهزیستی کار خوبی با کمک و همت مردم و داوطلبین انجام گرفت و ۲۴۰۰ مرکز رونمایی و افتتاح شد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: با خدماتی که به خانواده ها و مردم داده می شود، حدود ۵ میلیون نفر تحت پوشش این خدمات قرار می گیرند. اینکه در یک روز می توانیم ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی را افتتاح کنیم کار بسیار عظیم اجتماعی است. برای همه خانواده هایی که برای توانمندی و آگاه سازی نیاز به کمک دارند باید اقدام کنیم تا رنج مردم کاهش پیدا کند و همه آنهایی که به توانبخشی نیاز دارند بتوانند توان خود را از خداوند و بعد از آن از مردم و مسئولین بگیرند.

روحانی گفت: بخش سوم افتتاح‌های ما مربوط به میراث فرهنگی است که بسیار برای ما اهمیت دارد. میراث فرهنگی یک سند است. هر چقدر کتاب بخوانیم که تمدن ایران گذشته چگونه بوده است و هزاران جلد کتاب بخوانیم، اگر یک سر به اصفهان بزنیم و میدان نقش جهان را ببینیم بیش از خواندن کتاب دلالت دارد و سخن می گوید که چه دانشمندان و معماران و طراحان خوبی توانستند با بهترین مصالح، زیباترین ساختمان ها را برای ما بسازند.

وی ادامه داد: علاوه بر زیبایی این ساختمان‌ها، آدم احساس غرور می کند، از اینکه می فهمد ایرانی است و ایرانیان ما پنج قرن و ۱۰ قرن قبل این آثار را به وجود آورند و حتی می تواند امروز برای معماری شرقی، اسلامی و ایرانی ما الهام بخش باشد. خانه های زیبایی که مرمت و احیا می شود اولا باعث ماندگاری نام صاحب خانه می شود و برای استان یا شهر جاذبه گردشگری ایجاد می‌کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: خود آن مکان‌ها می‌تواند محل بهره‌برداری قرار گیرد و به موزه و چایخانه یا بوم گردی و هتل زیبا تبدیل شود.

روحانی اظهار کرد: هتل‌های بسیار گران قیمتی در اسپانیا هست که قرن ها قبل به دست مسلمانان ساخته شده است. در نهایت ما از این مکان‌ها می‌توانیم هم بهره‌مندی اقتصادی و هم بهره مندی اجتماعی و فرهنگی کنیم. گردشگردی کار عظیم و بزرگی است و وزارت گردشگری می تواند نقش مهمی در گردشگری داشته باشد.  

وی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید گردشگری و جذب گردشگر دو برابر شد. سال گذشته سال سختی برای گردشگری و هتل دارها بود و آنهایی که خدمات گردشگری ارائه می دهند دچار مشکل شدند اما به هر حال ان شاءالله از این مسأله عبور می‌کنیم و سال آینده، سال غلبه بر ویروس کرونا و احیای همه مشاغل خواهد بود.  

رئیس جمهور اضافه کرد: به هر حال واکسن خارجی وارد می شود و واکسن داخلی به بازار می آید و این مجموعه سال آینده را متحول می کند. مردمی که مبتلا شدند و عبور کردند به طور طبیعی واکسنیه شدند و عده ای که نگرفتند با واکسن، واکسینه می شوند. در مجموع می توانیم به این اپیدمی پایان دهیم تا مردم در سال ۱۴۰۰ بتوانند روزهای راحت تری در زندگی داشته باشند. دولت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد. گردشگری ما در سال آینده نیز روزهای بهتری نسبت به سال ۹۹ خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =