بسیاری از پرونده‌های قضایی محصول دروغ است

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی وجود دارد محصول دروغ است

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه اظهار داشت: مزین شدن به مکارم اخلاقی، انسان را از گرفتار شدن در انحرافات مختلف دور می‌دارد و قطعاً می‌تواند ایجاد جامعه‌ای متعالی و رشد یافته را نوید دهد.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: پرهیز از دروغ و دیگر بدی‌ها و زشتی‌های رفتاری و اخلاقی مسئله‌ای است که همواره از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به آن توصیه شده است.

نقطه مقابل مکارم اخلاقی، خودخواهی است

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز بعثت پیامبر بزرگ اسلام (ص) قرار داریم، افزود: بعثت پیامبر (ص) به خاطر آن بوده است که جامعه بشری به مکارم اخلاق مزین شود و مکارم و صفات پسندیده اخلاقی همان گم شده امروز جامعه بشری است. امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری به بعثت و احیا شدن مکارم اخلاقی نیازمند است. انسان اگر وجود خود را به مکارم اخلاقی زینت بخشد از بسیاری از کاستی‌ها، پلشتی‌ها و زشتی‌ها دور می‌شود.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: نقطه مقابل مکارم اخلاقی، خودخواهی، خودپرستی و استکبار است. امروز جلوه‌های استکبار را در رفتار مستکبرین عالم می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که با استکبار و خودخواهی خود چه بلایی بر سر مردم دنیا می‌آورد.  این خودخواهی و روحیه استکبار است که آزادی و حیات انسان و بسیاری از مواهب دیگر را تهدید می‌کند.

رئیس دستگاه قضا افزود: اگر انسان وجودش را کرامت‌های اخلاقی فرا گیرد از همه زشتی و پلیدی‌ها دور می‌شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =