مشکلات شهری باید با نگاه فناورانه حل شوند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر لزوم حل مشکلات شهری با نگاه فناورانه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در حاشیه بازدید از رویداد نمایشگاهی «تا ثریا» در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در آستانه قرن جدید قرار داریم و در این قرن باید مشکلات شهری و روستایی کشور را با ابزارهای جدید حل کنیم.

وی افزود: ما باید با فناورهای نوین و با استفاده از ابزارهای خلاق با نگاه جدید، مشکلات را برطرف کنیم؛ درحال حاضر بیش از ۳۷ هزار دهیاری در کشور وجود دارد و روستاهای کشور دارای مشکلات زیادی هستند. به همین دلیل به دنبال حل این مشکلات با نگاه فناورانه هستیم.

جمالی نژاد ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه شهری و روستایی موضوع آتش نشانی است. در چندسال گذشته نیز آتش‌سوزی‌های متعددی در کشور رخ داده است که متاسفانه در برخی موارد تجهیزات ما پاسخگوی خاموش کردن این آتش‌سوزی‌ها نبود. اما امروز خوشبختانه پهپادهایی توسط جوانان ساخته شده است که می تواند آتش‌سوزی‌های گسترده را با هزینه بسیار کمتر خاموش کند.

وی تاکید کرد: اگر مشکلات کشور را با رویکرد فناورانه به وسیله ابزارهای جدید حل کنیم و علم را به ثروت تبدیل کنیم، قطعا تحولات گسترده‌ای شکل خواهد گرفت. کشور ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در جهان، توانسته است قدرت نرم خود را به رخ جهانیان بکشد که البته باتوجه ظرفیت‌هایی که در این کشور وجود دارد، قطعا این قدرت نرم توسعه بیشتری خواهد یافت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: ما نباید در حوزه کسب دانش دچار خود تحریمی شویم بلکه باید دانش و علم را بومی کنیم و در نهایت این علم را به کشورهای دیگر صادر کنیم. خوشبختانه بسیاری از مشکلات کشور به دست جوانان حل و فصل شده است، به همین دلیل باید از ظرفیت آن‌ها برای رفع بسیاری از چالش ها و مشکلات استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =