تاسیس ۲۰۰ مرکز ورزشی کودک محور در تهران

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از تاسیس ۲۰۰ مرکز ورزش کودکان با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری این سازمان یک هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی با مخاطب ۳ میلیونی بزرگترین زنجیره ورزشی کشور است، گفت: ما با در اختیار قرار دادن ۲۰ میلیون سانس ورزشی در سال به شهروندان به دنبال ایجاد نشاط و شادابی مردم پایتخت هستیم.

وی افزود: ایستگاههای ورزش شهروندی در پارک‌های شهر تهران حدود ۱۲۰۰ ایستگاه است که از ساعات اولین صبح فعال است و۷۰ درصد مخاطبان آن بانوان تهران است.

محسنی گفت: فعالیت‌های سازمان در بخش‌های مختلف در مناطق بیست و دو گانه شهر تهران به صورت غیر متمرکز از سوی نواحی و مناطق پیگیری می‌شود و به دنبال تزریق نشاط و شادابی به شهروندان هستیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اظهار داشت: در ایام کرونا با انتشار ۲۰۰ کلیپ ورزش در خانه به تهرانی‌ها این پیام را ارسال می‌کردیم و ۱۶۰۰ کلیپ ورزش تخصصی هم منتشر کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا ۳ میلیون مخاطب را از دست داده‌ایم، گفت: باید این مخاطبان را به گستره ورزش تهران باز می‌گردانیم و تا امروز ۸۰۰ هزار نفر با کمک شبکه‌های اجتماعی برگشته‌اند.
محسنی از برگزاری چالش‌های خانگی موفق در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا آسیب‌هایی به دنبال داشته اما این سازمان در ایام کرونا چند فرصت جدید خلق کرد.

محسنی انجام برنامه‌های خانواده محور را برای این سازمان حائز اهمیت دانست و گفت: ما مهارت زندگی تمام وقت را در کنار هم نداریم و با شیوع کرونا لازم بود مهارت‌های فردی خانواده توسعه دهیم و به همین منظور ۴ دهکده ورزش در شهر تهران طراحی شده و آماده برون سپاری است که ۱۰۰ درصد خانواده محور است.

محسنی در ادامه توضیح داد: در این مجموعه‌ها امکان زندگی شبانه روزی برای خانواده‌ها فراهم را دارند و هیچ وسیله الکترونیکی در این مرکز کار نمی‌کند و فضاهای مهارت‌های هستند تا کمکی کنند که ارتباطات خانوادگی مجدداً به خانواده‌ها یادآوری شود.

وی در خصوص برنامه‌های نوروزی توضیح داد: برای نوروز ۲ دسته برنامه تعریف شده است، نخست برنامه‌های همیشگی است که حضوری است و بخشی دیگر کرونایی است. مربوط لیگ نوروزی بازی‌های رایانه‌ای است که مهمترین لیگ‌ها گیمرهای کشور که دوره پنجم آن با ۲۰۰ میلیون جوایز از سوی بخش خصوصی برای گیمرها، مسابقه دارت دیپلمات‌ها به منظور تقویت دیپلماسی شهری برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران درباره سرانجام واگذاری دو ورزشگاه به پرسپولیس و استقلال نیز گفت: از گذشته دو مجموعه بزرگ ورزشی با یک تفاهم‌نامه در اختیار سرخابی‌ها قرار گرفته و مذاکره بین وزارت ورزش و شهرداری و شورا انجام گرفته و سازمان املاک دو طرف در حال مذاکره هستند.

محسنی گفت: وزارت ورزش و جوانان قرار است در ازای واگذاری این دو ورزشگاه زمینی را برای توسعه خط ۷ به شهرداری تهران ارائه دهد.

وی گفت: ان‌شاءالله برای طرفداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس این خبر خوب را خواهیم داشت که تا پایان سال واگذاری این دو ورزشگاه انجام شود. چرا که شهردار تهران طی صحبت‌هایی با وزیر ورزش شرایط مثبتی را در این زمینه مطرح کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در مورد اجاره‌بهای مجموعه‌های ورزشی در شرایط کرونا گفت: ریالی بابت اجاره بها در شرایط کرونا دریافت نکرده‌ایم همچنین در حال حاضر مجموعه‌های ورزشی ما به غیر از مجموعه‌های آبی باز و فعال است ولی به هر حال به دلیل شرایط کرونا میزان استفاده از مجموعه‌های ورزشی چندان زیاد نیست.

وی از برگزاری نخستین جشنواره عکس شهروندی، ارائه آموزش‌های تمرین‌های مهارتی در خانواده، برنامه مشترک تلیوزیونی، کمپ خانواده ورزشی در بوستان‌های شهری، پویش هر ورزشکار یک درخت خبر داد و گفت: همه این برنامه‌ها ذیل برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ است.

به گفته محسنی براساس آمارها ۱۴ درصد چاقی در میان کودکان تهرانی شایع است و وقتی کودکان ما وارد مدرسه می‌شوند، و این درصد تا پایان دوره دبیرستان به ۲۴ درصد چاق افزایش می‌یابد، به همین دلیل شهرداری در شورای عالی ورزش‌های همگانی کشور مسئولیت این دوره را برای کنترل سطح چاقی را پذیرفته و به سمت ایجاد مراکز کودک محور رفته‌ایم.

وی ادامه داد: ۲۲ مرکز در ۲۲ منطقه در ۴ سطح با فضای ۳۰۰ تا ۲ هزار متری به این منظور طراحی شده است. و در این زمینه با پژوهشگاه تربیت بدنی همکاری بسیاری داریم و در حال برگزاری فراخوان برای بخش خصوصی هستیم و باید به ۲۰۰ مرکز در تهران تبدیل شود.

محسنی تاکزد کرد: یکی سازمان از پایین‌ترین نرخ خدمات ورزشی در کشور برخوردار است و همه خانواده‌ها امکان استفاده از خدمات آن‌را دارند.
کلیه مجموعه‌های از گذشته ۲ مجموعه بزرگ ورزشی شهر تهران با تفاهم نامه در اختیار قرمز و ابی قرار داشته و در حال

به گفته وی در حال حاضر مجموعه‌های ورزشی به جز ورطش های آبی‌ها باز و فعال هستند، اما میزان فعالیت بالا نیست. و ۳۳ مورد از باشگاه دارها، باشگاه را به ما برگردانده‌اند. و به همین دلیل ۲۰۰ میلیارد خسارت مستقیم به ما وارد شده و در این شرایط، که باید حقوق ۳ هزار ۳۰۰ نفر پرسنل را هم بدهیم دولت هیچ نوع کمکی نکرده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران همچنین از ارائه خدمات به جامعه ۱۶۰ هزار نفر جامعه معلولان وجانبازان به صورت ماهیانه خبر داد و گفت: رایانه ۳۰ میلیاردی برای ارائه این خدمات ارائه می‌شود.

محسنی یادآور شد: طرح تکریم سالمندان با استفاده از کارت منزلت هر هفته یکبار از مراکز استفاده می‌کنند.

به گفته وی ۵۳ مراکز الزهرا برای استفاده ورزش بانوان در سوله‌های مدیریت بحران فعال است اما این فعالیت موقتی است بو کلیدهای آن در اختیار ستاد مدیریت بحران است و برداشت اشتباهی در این مورد شده است.

وی افزود: ۵۰ میلیارد پیش بینی ساخت مجموعه ورزشی جدید ویژه بانوان داریم و به صورت شناور در اختیار قرار گرفته است.‌
انتهای پیام/

کد خبر: 1090683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =