۷۲ اثر به به جشنواره شهید چمران ارسال شد

دبیر جشنواره شهید چمران گفت: ۷۲ اثر به جشنواره شهید چمران ارسال شد که از این تعداد ۱۲ اثر مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمودرضا آقامیری دبیر علمی جشنواره شهید چمران و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در اختتامیه جشنواره شهید چمران گفت: برگزاری این نشست به خاطر شرایط کرونا خیلی سخت بود. اگر شرایط این‌گونه نبود زمان بیشتری برای  ارائه مقالات در نظر گرفته می‌شد. 

آقامیری با بیان اینکه تلاش داشتیم زندگی شهید چمران در این جشنواره بروز داشته باشد، اظهار کرد: شهید چمران در بهترین‌ دانشگاه‌های داخلی و خارجی کشور تحصیل کرد و در زمان حضور در دانشگاه برکلی آمریکا جزو ۵ نفر اول فیزیک پلاسما بود.

وی با اشاره  به اینکه چمران اگر می‌خواست می‌توانست یکی از میلیاردرهای جهان باشد، افزود: چمران به خاطر اینکه به پیشرفت علم در غرب کمک نکند؛ مصلحت زمان را در نظر گرفت و به لبنان رفت. این کار یعنی  فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی؛ یعنی بازگشت به خویشتن.

آقامیری ادامه داد: هدف از جشنواره شهید چمران هم تمدن‌سازی و فرهنگ‌سازی است که البته به خاطر شرایط کرونا محدودیت‌هایی برای ما ایجاد شد.

دبیر علمی جشنواره شهید چمران در پایان ضمن تشکر از محققان، داوران و کمیته اجرایی خاطر نشان کرد: قرار است این جشنواره به صورت سلسله‌ای ادامه باشد و امیدواریم در سال آینده بتوانیم از نظرات محققان داخلی و خارجی بیشتری استفاده کنیم.

۱۲ اثر در جشنواره شهید چمران مورد پذیرش قرار گرفت

سید محمود هاشمی دبیر جشنواره شهید چمران و رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه جشنواره شهید چمران ضمن تشکر از کمیته علمی، اجرایی و هئیت داوران گفت: توجه به توسعه علم و حمایت از دانشمندان از توصیه‌های موکد دین اسلام است که مورد توجه مقام معظم رهبری هم هست.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شهید چمران بر مبنای همین توصیه‌ها شکل گرفت است، اظهار کرد:جشنوار با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب،خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی شکل گرفته است.

هاشمی اضافه کرد: به منظور ارج نهادن و گرامیداشت شخصیت‌های علمی در جهان اسلام جشنواره به نام شهید چمران نامگذاری شد که نمونه تراز استاد انقلاب اسلامی است.

دبیر جشنوار شهید چمران درباره دسته‌بندی موضوعی مقالات ارائه شده به جشنوار گفت: مقالات با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری، حضرت امام خمینی، ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی ارائه شده است.

وی افزود: در مجموع ۷۲ اثر به به جشنواره ارسال شد که ۱۲ اثر مورد پذیرش قرار گرفت که ۸ مقاله در قالب چاپ و ۴ مقاله هم ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =