وزارت دفاع به دنبال همکاری با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: وزارت دفاع به دنبال همکاری بیشتر با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان و از سوی دیگر بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا طلایی‌نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کنفرانس خبری رویداد ثریا که امروز (۱۸ اسفندماه) در سازمان بسیج دانشجویی(مجتمع ۱۳ آبان) برگزار شد، گفت: رشد و توسعه علمی کشور از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایران در حوزه علمی و استفاده از ظرفیت‌های علم و بنیان‌های فناوری و توسعه‌گرانه جایگاه بهتری نسبت به صنعت یا اقتصاد دارد. متاسفانه بین علم با اقتصاد و صنعت و تجارت شکاف بسیاری داریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما از نظر توانمندی علمی و جایگاه تجاری کشوری به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم. 

سردار نیک‌طلایی بیان کرد: بخش قابل توجهی از  توانمندی‌های علمی و فناوری، تشکل‌های دانش بنیان و نخبگان جوان با حمایت بسیج مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پیوند دانشگاه و صنعت بسیار مهم است و به همین دلیل هم باید ظرفیت‌های علمی در کشور شناسایی شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

وی مطرح کرد: در حال حاضر راه بسیاری طولانی و طی نشده‌ای برای شناسایی و استفاده از قابلیت علمی کشور وجود دارد.

وی گفت: وزارت دفاع به دنبال همکاری بیشتر با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان و از سوی دیگر بخش خصوصی است. از دولت و مجلس هم می‌خواهیم در وضع قوانین و سیاست‌های حمایتی، اشتغال و صنعت و اقتصاد را مورد توجه بیشتر قرار بدهند.

نیک‌طلایی گفت: به دنبال ساخت الگوی جدیدی برای مشارکت فزاینده بخش خصوصی، دفاعی و  اقتصادی هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع تلاش ندارد که جای بخش خصوصی را بگیرد بلکه تلاش دارد حامی بخش خصوصی باشد. اولویت استفاده از توانمندی بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم صنایع هوایی و خودرویی را با کمک‌های فناورانه و تامین نیازهای این صنایع کمک کنیم چرا که صنعت خودروسازی به علت تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی از کشور دچار مشکل شده است.

سردار طلایی‌نیک گفت: تمام ظرفیت‌های کشور اعم از دانشگاه‌ها، نخبگان، بخش‌های دولتی و غیر دولتی و دفاعی در یک مجموعه منسجم برای حل مشکلات کشور به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =