بسیج اساتید یک جنبش علمی است نه سیاسی

جانشین سازمان بسیج اساتید با بیان این که بسیج اساتید یک جنبش علمی است، تاکید کرد: این نگاه که بسیج اساتید یک جنبش سیاسی یا فرهنگی است باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا ابن‌الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید در اختتامیه جشنواره شهید چمران گفت: بسیج اساتید یک جنبش علمی است و این نگاه که بسیج اساتید یک جنبش سیاسی یا فرهنگی هست باید اصلاح شود.

ابن‌الدین حمیدی با اشاره به اینکه نظام علم در کشور ما بوروکراتیک است، اظهار کرد: علم تولید شده در کشور ما منجر به تولید ثروت و منفعت نمی‌شود. علم برای علم تولید می‌شود که این مسیر نمی‌تواند به کشور خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج اساتید با رویکرد مسئله محوری کار خود را شروع کرد، افزود: استاد بسیجی کسی است که دغدغه ایران و انقلاب را دارد و می‌خواهد علمش را در خدمت به کشور استفاده کند و مهم نیست که مسلمان باشد یا مسیحی.

ابن‌الدین حمیدی با بیان اینکه مقالات ارائه شده در این جشنواره قابلیت ارائه شدن در کرسی‌های آزاداندیشی را دارند، گفت: هم بسیج اساتید و هم دانشگاه‌ها امکان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را دارند اما بسیج اساتید باید با رویکرد تمدنی و اسلامی شدن علم این کرسی‌ها را برگزار کند.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای استارتی در کشور، گفت: رویدادهاب استارتاپی که الان در کشور برگزار می‌شود بیشتر در حوزه‌های تجاری و ایجاد اشتغال است. انتظار داریم اساتید بسیجی به سمت برگزاری رویدادهای استارتاپی‌ای بروند که گلوگاه‌های علمی کشور باشد.

جانشین سازمان بسیج اساتید با تاکید بر اینکه اساتید بسیجی باید وارد صحنه علمی کشور شوند، گفت: کارهای پژوهشی کوتاه‌مدت و جهادی و گروه‌های علمی مسئله محور مورد حمایت بسیج اساتید خواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که مشکلات کشور را در حوزه حکمرانی حل کنیم.

لازم به ذکر است در  این جلسه حجت‌الاسلام محمد شریفانی رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اخلاص را هدف نهایی دین عنوان کرد و گفت: نقطه اصلی و عطف انقلاب اسلامی یعنی خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی، چیزی جز اخلاص نیست. اخلاص همان چیزی است که روحش در آدم‌هایی مثل شهید چمران و شهید قاسم سلیمانی وجود داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =