اجرای قوانین و ضوابط اداری همراه با قضاوت عالمانه و عادلانه ضروری است

مدیرکل هیئت‌های رسیدگی به تخلفات وزارت علوم با اشاره به امانت‌ بودن آبروی افراد در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، گفت: ضرورت دارد که هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری در اجرای دقیق قوانین، عالمانه و عادلانه قضاوت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، ابراهیم ابراهیمی در نشست هم‌اندیشی کارگزاران و هیئت‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری که صبح امروز ۱۸ اسفندماه ۹۹ با حضور مدیران هیأت‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری، رؤسای دانشگاه‌های کشور به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به خطبه ۱۴۰ نهج البلاغه گفت: در این فراز آمده است؛ "آنهایی که پاک هستند به گنهکاران و معصیت‌کاران ترحم کنند" و این موضوعی است که همگان باید با در نظر گرفتن آن رفتار کنند.

وی با بیان اینکه انسان معصیت‌کار به نوعی بیمار است و بیمار باید با دارو یا جراحی مورد درمان قرار گیرد، گفت: باید مراقب باشیم که آبروی افراد خطاکار نزد ما امانت است و باید در تمام مراحل تحقیق و بررسی موضوع و یا مشکل پیش‌آمده با حفظ آبروی افراد و با امانتداری کامل، کارمان را انجام دهیم.

ابراهیمی همچنین تاکید کرد: عالمانه تحقیق کردن و عادلانه قضاوت کردن یعنی مستند و بدون دخالت امیال خود و دیگران رفتار کنیم و اگر در صدور حکمی سهل‌انگاری شود، پاسخگوی آن باید باشیم. محققان و کارشناسانی که موضوعات را بررسی می‌کنند هم باید با دقت و ظرافت این دو موضوع را مد نظر داشته باشند.

نماینده وزیر و مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت علوم اظهار کرد: اگر هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری با دیدگاه عدالت و رحمت رفتار کنند در اصلاح و ترمیم ایرادات سیستم اداری و توسعه فضائل اخلاقی بسیار مؤثر خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =