۴۰ درصد از جوانان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که حدود ۳۶ میلیون جوان در کشور وجود دارند که از این تعداد ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، گفت: باید از این ظرفیت عظیم‌ برای پیشبرد اهداف علمی کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از رویداد نمایشگاهی «تا ثریا» در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه اظهارکرد: مجموعه بسیج دانشجویی کشور در این نمایشگاه نشان داد که راهکارهای علمی برای رفع مسائل و مشکلات کشور وجود دارد و جای خرسندی است که بسیج دانشجویی به عنوان یک نهاد اجتماعی به این عرصه وارد شده است.

وی افزود: حدود ۳۶ میلیون جوان در کشور وجود دارند که از این تعداد ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند؛ باید از این ظرفیت عظیم‌ برای پیشبرد اهداف علمی کشور استفاده کنیم.

متفکرآزاد ادامه داد: خوشبختانه در مجلس یازدهم برای ترمیم قانون شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل علم به ثروت، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و امیدواریم هرچه زودتر به سمت استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان برای توسعه فناوری پیش برویم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به ما یاد که باید روحیه "ما می‌توانیم" را تقویت کنیم و ما به اتکای به نیروی جوانان، قطعا مسیر پیشرفت علمی و فناوری را با قدرت ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =