افزایش ظرفیت توزیع مرغ دولتی با پیگیری های سازمان بازرسی

در پی دستور حجت الاسلام درویشیان افزایش ظرفیت توزیع مرغ دولتی در شرق تهران از امروز انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ با صدور دستور ویژه حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، میرمحمدی بازرس کل امور صمت از صبح امروز با اقدام میدانی و طی هماهنگی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی، اصناف و صمت تهران در قالب تیم‌های مشترک گشت‌های نظارتی با حضور در سطح شهر، نسبت به نظارت بر عرضه و توزیع اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم اقدام کرد. در راستای طرح نظارت بر بازار شب عید، بدواً طرح مشترک نظارتی از میدان تره بار پیروزی به عنوان یکی از میادین عرضه عمده اقلام و کالاها به طور اخص مرغ آغاز شد.

علیرغم ظرفیت اسمی میدان پیروزی بالغ بر ۳۵۰ تن روزانه مرغ، امروز ۱۷۰ تن مرغ به میدان تحویل شده بود که با توجه به حضور وزیر جهاد به منظور بازدید، سهمیه روز جاری میدان تا ۲۰۰ تن افزایش یافت، این در حالی است که سهمیه روز گذشته این میدان ۱۳۰ تن بوده است.

با توجه به حضور وزیر جهاد در میدان تره بار پیروزی و مطالبه میرمحمدی بازرس کل امور صمت از آقای خاوازی به منظور نظارت هرچه بیشتر بر تأمین و توزیع تا سطح عمده فروشی توسط وزارتخانه تحت تصدی، وزیر با اطمینان خاطر به مردم به میزان تولید و عدم کمبود در بازار، مردم را به آرامش در خرید شب عید دعوت کرد.

در اقدام بعدی بازرسی امور صمت با مراجعه به مرکز توزیع مرغ در شرق تهران، مشخص شد علیرغم اینکه مقرر بوده ۱۰۰ تن مرغ امروز تحویل آن مرکز داده شود، بررسی میدانی به عمل آمده حاکی از تحویل صرفاً ۴۰ تن بوده که تا ساعت ۱۲ ظهر فقط ۲۰ تن آن برای عرضه در سطح اصناف توزیع شده بود.

سپس با مراجعه به واحدهای صنفی که سهمیه دریافت نموده بودند، مشخص شد برخی از واحدهای صنفی با قیمت بالای ۳۰ هزار تومان کیلویی نسبت به عرضه مرغ اقدام می‌نمایند که با ورود تعزیرات حکومتی و صمت استان، نرخ عرضه اصلاح و با اعمال قانون نسبت به عرضه مرغ با قیمت ۲۰,۴۰۰ تومان اقدام شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =