تداوم نگرانی درباره بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

نماینده استان نینوا در پارلمان عراق اعلام کرد: در سنجار نگرانی هایی بابت سکوت دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان عراق در قبال تداوم نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المعلومه؛ محمد ابراهیم نماینده استان نینوا در پارلمان عراق در سخنانی اظهار داشت: در سنجار نگرانی هایی بابت سکوت دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان عراق در قبال تداوم نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت های بغداد و اربیل نسبت به تعدی ها و تهدیدهای ترکیه در رابطه با سنجار حرکتی نداشته اند، افزود: عدم صدور بیانیه رسمی و عدم اعتراض به اقدامات ترکیه در بمباران مناطقی در شمال عراق، نگران کننده است.

نماینده پارلمان عراق اعلام کرد: وزارت خارجه عراق باید نزد اتحادیه عرب و شورای امنیت شکایت کند تا جلوی اقدامات ترکیه علیه عراق گرفته شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه چندی قبل، مقر (پ. ک. ک) در عراق را به حمله ناگهانی شبانه تهدید کرد. اردوغان طی گفت‌وگوی کوتاه با رسانه‌ها بعد از نماز جمعه، گفت: «ترکیه همواره آماده اجرای عملیات‌های مشترک با عراق علیه پ. ک. ک بوده ولی ما نمی‌توانیم زمان چنین عملیات‌هایی را علناََ اعلام کنیم. من همیشه وعده داده‌ام، ممکن است یک شب ناگهان حمله کنیم».

مناسبات دو کشور شاهد یک دوره شدید تنش در روابط، در نتیجه عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق تحت عنوان «چنگال عقاب» و «پنجه ببر» و سپس آرامش عمومی بعد از امضای توافقنامه «سنجار» در ۱۸ مهرماه ۹۹ بوده است.

ترکیه در سال میلادی گذشته دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر پ‌ک‌ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =