تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی امضا شد

تفاهم نامه همکاری آموزشی بین معاونت فرهنگی و دانشجویی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر جهان بین و دکتر بطحائی صبح امروز در حوزه ی ستادی معاونت آموزش های عمومی و مهارتی امضا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی، حضور شخصیتی مانند بطحائی در معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی را ، بسیار اثر بخش در حوزه ی تعلیم و تربیت دانست.

وی افزود: اساس این است که دانشجو بتواند علم و عمل را با هم تلفیق کند که این امر نیاز به تمهیدات فراوانی از تغییر در شیوه آموزش تا تغییر سرفصل ها و... دارد.

جهان بین ادامه داد: راه کوتاه مدت، آموزش‌های مهارتی در کنار دروس رسمی است و نهادهای دانشجویی مثل بسیج دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های اسلامی و دانشجویان مستعد می توانند مجریان دوره‌های مصوب این تفاهم نامه هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، صنایع خلاق، صنایع نقره و ... را از جمله دورهای مصوب این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: دانشجویان با شرکت در این دوره ها علاوه بر کسب مهارت، اعتماد به نفس نیز پیدا می کنند و در تعیین مسیر  آینده ی شغلی شان نیز مثمر ثمر خواهد بود و با شعار هر دانشجو یک مهارت، باید بتوانیم همه دانشجویان را تحت پوشش قرار دهیم.

جهان بین، معاونت فرهنگی و دانشجویی را معاونت زیرساختی برشمرد که ضمن تاثیر فرهنگی بر سایر حوزه ها، باید زمینه را براب تغییرات و تحولات مجموعه آماده کند.

وی برگزاری این دوره ها را در راستای تحقق شعار هر دانشجو یک مهارت برشمرد و ضمن ابراز خرسندی از آغاز این همکاری مشترک، ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه سرمنشا خیر و برکت برای همگان باشد. 

بطحائی نیز همزمانی امضای این تفاهم نامه با عید بزرگ مبعث را به فال نیک گرفت و عنوان داشت: «حضور معاونت فرهنگی و دانشجویی در این مجموعه، نشان از همدلی و وفاق بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی است.»

وی آینده آموزش را در سطح جهانی و داخلی در حال تغییر برشمرد و افزود: پیش از این صاحب نظران حوزه علم و دانش، آینده آموزش را دستخوش تغییراتی پیش بینی کرده بودند؛ اما با اپیدمی کرونا در جهان، این تغییرات شتاب فزاینده ای گرفته است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی، آموزش در سطوح آکادمیک و  مدرسه ای را بیشتر متکی به دانش محض برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با تدبیر هوشمندانه طهرانچی و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش‌های کاربردی در حال جایگزین شدن به جای آموزش‌های محض است. 

بطحائی ادامه داد: از اولین اهداف تاسیس آموزشکده ها، تلفیق علم و عمل بود اما به مرور این رویکرد دستخوش تغییر شد تا اینکه با طراحی و راه اندازی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی مهارت، این اتفاق مهم دوباره درحال شکل گیری است.

بطحائی با تاکید بر اهمیت و نقش دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جهش تولید و ایجاد اشتغال، مجموعه‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی را دارای قابلیت الگو شدن در سطح کشور برشمرد. 

وی همچنین امضای این تفاهم نامه را پله آغازین این اقدام بزرگ دانست و پیگیری اجرای مفاد آن را ضروری برشمرد و یادآور شد: با جلوگیری از بروکراسی ها، قوانین و مقررات دست و پاگیر به گونه ای که به اصل کار لطمه ای نخورد؛ باید کار را با سرعت و دقت آغاز کنیم تا ثمرات مفید این حرکت بزرگ فرهنگی را در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سما شاهد باشیم.

گفتنی است در پایان این جلسه تفاهم نامه ی مشترک مشتمل بر هشت بند،به امضای طرفین رسید.

کد خبر: 1090731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =