بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی برتر کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پدافند غیرعامل حدود 700 تا 800 پایان نامه و رساله را بدون چشم داشت انجام داده که این اقدام قطعاً در دفاع کشور مؤثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز(دوشنبه 18 اسفندماه) در محل ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: دفاع و امنیت کشور مقدمه ضروری و بستر اساسی برای تمامی فعالیت های کشور است و هر پیشرفت، کار و رفاه زندگی، نیازمند چتر امنیتی و دفاعی است.

وی افزود: همه دنیا می دانند که نیروهای مسلح مجری، پیشگام و مدیر صحنه دفاعی هستند و اگر ضرورت پیدا کند همه کشور وارد عرصه دفاع خواهد شد، همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد این اتفاق بودیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی جزو مجموعه هایی است که بحمدالله در دوره مدیریت دکتر طهرانچی از این عرصه استقبال کرده است. اکنون دفاع دیگر سنتی نیست، چرا که بدون پژوهش، دانش روز و فناوری های ضروری، امکان پیشبرد کار وجود ندارد.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح در عرصه دستیابی به دانش روز و فناوری های ضروری تلاش می کند، تصریح کرد: با این حال، همه دانش و دانشمندان نزد نیروهای مسلح نیستند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب توانمندی بسیار بزرگی به لحاظ وسعت و گسترش جغرافیایی و کمیت و کیفیت دارد، به طوری که بسیاری از طرحهای تحقیقاتی برتر کشور متعلق به این دانشگاه است و از این جهت خدا را شاکریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تنها در حوزه پدافند غیرعامل حدود 700 تا 800 پایان نامه و رساله را به صورت مشترک و بدون چشم داشت انجام داده و پیش می برد که این اقدام قطعاً در دفاع کشور مؤثر است، اظهار داشت: این همکاری در سایر زمینه ها نیز باید توسعه پیدا کند که ان شاءالله با تفاهم نامه ای که امروز به امضا رسید، این مسیر باز خواهد شد.

سرلشکر باقری در پایان خاطرنشان کرد: مهارت آموزی سربازان، موضوع بسیار مهمی است. خوشبختانه طی 2 سال گذشته علیرغم محدودیت های کرونایی، 300 هزار جوان کشور کارت معتبر ملی مهارت دریافت کردند و جذب بازار کار شدند. انشاءالله با کمک دکتر طهرانچی، این مسیر در مورد فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز تسهیل و ریل گذاری خواهد شد. ان شاءالله این همکاری در همه زمینه ها ادامه یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =