درآمدزایی ۷ میلیاردی دانشگاه آزاد استان فارس در حوزه‌های کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مورد میزان درآمدهای غیرشهریه‌ای استان فارس در سال ۹۹ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بیش از ۷ میلیارد تومان درآمد در حوزه‌های مختلف باغداری و کشاورزی داشته‌ است.

محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در مورد میزان درآمدهای غیرشهریه‌ای واحد فارس در سال ۹۹ گفت: بیشترین میزان درآمدزایی در استان فارس در حوزه‌های باغداری و کشاورزی بوده است. ما بیش از ۷ میلیارد تومان درآمد در حوزه‌های مختلف باغداری و کشاورزی داشته‌ایم و این میزان بیشتر مربوط به واحدهای استهبان، ارسنجان، نی‌ریز، جهرم، فسا، اقلید و شیراز بوده است.

وی ادامه داد: درآمدهای دیگر در حوزه دانش‌بنیان و فروش دستگاه‌های دانش‌بنیان بوده و باقی در زمینه اجاره‌دادن وسایل و امکانات دانشگاه است.

پیشقدم بهره‌وری از اماکن بدون استفاده در استان را اینگونه ارزیابی کرد: با شرکت‌ها و کارخانه‌های موجود در استان برای همکاری با همه اماکن آزمایشگاهی و ورزشی صحبت شده و همه واحدها به صورت مستقل در حال پیگیری هستند. یک آزمایشگاه مرکزی هم در استان فارس راه‌اندازی شده است که به محض رفع مشکلات ناشی از کرونا به درآمدزایی خواهد رسید. ما بالای چندین میلیارد درآمدزایی از طرح‌های برون دانشگاهی در استان فارس داشتیم.

وی عدم حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه را از دلایل ناآشنایی آنان با سراهای نوآوری دانست و ادامه داد: برای آشنایی دانشجویان با سراهای نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های گسترده‌ای به صورت مجازی صورت گرفته است؛ ولی دانشجوهای بااستعداد و مخترع همگی توسط استادان شناسایی و در گروه‌هایی توسط استادان و حوزه پژوهشی آموزش داده شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس برنامه این استان برای سال ۱۴۰۰ را اینگونه عنوان کرد: برای سال آینده حرکت به سمت درآمدهای حوزه پژوهشی و شرکت‌های حوزه پژوهشی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =