عدم ثبات نیمکت در لیگ برتر

آنالیزور و تحلیلگر فوتبال در خصوص شرایط مربیان لیگ برتر و چالش های پیش روی آنها معتقد است عدم ثبات روی نیمکت ها باعث نتیجه‌گرا شدن مربیان شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیرکریمی؛ ایرج طالع آنالیزور و تحلیلگر فوتبال کشورمان طی گفتگویی که با او انجام دادیم بر این اعتقاد است که وقتی در فوتبال باشگاهی کشورمان ابزار لازم در اختیار مربیان نیست نمی‌توان انتظار بالایی از این فوتبال داشت. وی پس از این اظهار نظر گفت: در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی هر کشور از دنیا ورود بازیکن و مربی خارجی آزاد است که بررسی همین موضوع نشان می‌دهد ما همراه کشور آفریقای جنوبی  ضعیف ترین کشور هستیم چرا که به لحاظ جذب مربی و لژیونر همسطح این کشور عمل کرده‌ایم.

طالع در ادامه اظهار داشت: وقتی که درهای ورودی فوتبال را می‌بندیم و اجازه ورود نمی‌دهیم طبیعی است که کیفیت افت می‌کند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در همین شرایط هم ثبات روی نیمکت خیلی از تیم ها دیده نمی‌شود و همین مسئله به نحوه بازی داخل زمین و حتی ترکیب تیم‌ها نیز تسری پیدا می‌کند. به عنوان مثال در بین تیم‌های لیگ برتری در تیم سایپا ابراهیم صادقی مربی ثابت بوده و در اکثر تیم‌های لیگ اصولا تغییرات در روی نیمکت زیاد بوده و همچنان هست. اما بررسی همین موضوع در لیگ های معتبر از ثبات مربیگری آنها حکایت دارد که اصولا تا حدود سه یا چهار فصل ادامه دارد.

این تحلیلگر فوتبال کشورمان همچنین تصریح کرد: بحث ابزار نیز بی‌تاثیر نیست. باشگاه‌ها قاعدتا پنج هفته قبل از شروع فصل بازیکن ومربی خود را می شناسند. ضمن اینکه در لیگ کشورمان تیم‌هایی هستند که بدون ابزار لازم وارد مسابقات می‌شوند که همه اینها برمی گردد به بی برنامگی و نداشتن نقشه راه در هر باشگاه. همین مسائل باعث می‌شود که باشگاه‌هایی ریشه‌دار چون نساجی یا ماشین سازی در فوتبال ما به این صورت دچار مشکل شوند. این هم بماند که برای گرفتن بازیکن، رابطه‌ها و درآمد و بیزینس بازیکن لحاظ می‌شود و به نیاز اصلی تیم در یارگیری توجهی نمی‌شود.

ایرج طالع افزود: شرایط هر بازی با بازی دیگر فرق دارد ولی در فوتبال ما تیم‌ها اصولا برای همه بازی‌ها با یک استراتژی وارد زمین می شوند در صورتی که شرایط هر بازی چه از نظر آماده سازی فنی و چه مسائل روانی شرایط مختلفی دارد اما تکرار یک سبک بازی را حتی از تیم های مدعی لیگ برتر هم می‌بینیم که این از ضعف‌های بزرگ فوتبال ماست.

وی در مورد دانش افزایی مربیان نیز گفت: یک مربی صرفا نباید به مطالب تاکتیکی داخل زمین بپردازد بلکه باید از تمام علوم مرتبط حداقل هایی را فراگرفته باشد که با لحاظ این آرمان و تطبیقش  با وضعیت فعلی، خیلی اثری از این دانش افزایی در مربیان لیگ برتر دیده نمی شود.

این آنالیزور فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه تیم‌هایی هستند که در پایان نیم فصل اول ۱۰ امتیاز بیشتر ندارند و این در حالی است که برای ماندن در جدول حداقل باید سی سه امتیاز کسب کنند. این تیم ها حدودا باید ۲۳ امتیاز در نیم فصل دوم کسب کنند که این موضوع باعث ایجاد خلا می شود چرا که یک طرف تیم‌هایی هستند که با خیال راحت‌تری وارد نیم‌فصل دوم می‌شوند که در اندیشه پایان لیگ با حضور در میانه‌های جدول هستند و به همین دلیل بی انگیزگی و عدم کیفیت در عملکرد آنها موج می زند. این مسئله مشکلات دیگری هم در بر خواهد داشت که سه تیم برای صدر جدولی می جنگند و سه تیم هم برا ی نیفتادن از جدول.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =