تحصیل ۵۷ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تعداد دانشجویان بین المللی در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشته و به بیش از ۵۷ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست مجازی پایان سال با کارکنان این سازمان با اشاره به آثار و پیامدهای کرونا در ارائه خدمات بخش های مختلف به جامعه گفت: استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک سامانه سجاد برای خدمت رسانی به دانشجویان موجب شد فعالیت های سازمان امور دانشجویان همچون سال‌های گذشته تداوم یابد و ارائه خدمات سرعت بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به این که بستر استفاده از دولت الکترونیک در قالب سامانه سجاد در سال های گذشته در سازمان امور دانشجویان فراهم شده بود گفت: این سامانه در ایام کرونا که باید حضور ارباب رجوع کاهش می یافت به کمک سازمان آمد و خللی در خدمات سازمان اتفاق نیفتاد.

وی در گزارش کوتاهی به فعالیت بخش‌های مختلف سازمان امور دانشجویان اشاره کرد و گفت: بخش فناوری اطلاعات نقش مهمی در موفقیت های این سازمان در ارائه خدمات و رضایت ارباب رجوع  در سال ۹۹دارد و پشتیبانی از سامانه‌های آنلاین و برگزاری نشست‌های مجازی متعدد مختلف هم اندیشی و آموزشی حاصل کوشش همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات بود. 

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در بخش بورس و اعزام به خارج، سال متفاوتی را پشت سرگذاشتیم و تمرکز فعالیت‌های این اداره کل بر فرصت‌های تحقیقاتی داخلی، اعزام با هزینه شخصی و ساماندهی موسسات اعزام دانشجو بود.

 صدیقی در خصوص عملکرد اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی اظهارکرد: جذب دانشجوی بین المللی که از سال‌های گذشته آغاز شده بود، هم اکنون در دانشگاه‌ها نهادینه شده  و مسیر با سرعت بیشتری به جلو می رود؛ به صورتی که تعداد دانشجویان بین المللی در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد زیادی دارد و به بیش از ۵۷ هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص عملکرد حوزه تربیت بدنی گفت: اداره کل تربیت بدنی در زمینه تقویت زیر ساخت ها و فضای ورزشی دانشگاهها، به طور ویژه عمل نموده و از بخش های فعال وزارت علوم بوده است.

دکتر صدیقی، فعالیت مدیریت و کارکنان دفتر مشاوره و سلامت سازمان و همکاران مراکز مشاوره در دانشگاهها را قابل توجه توصیف کرد و گفت: فعالیت مراکز مشاوره در ایام کرونا نه تنها تعطیل نشد بلکه چند برابر شد و خدمات مشاوره ای بیشتری به دانشجویان ارایه شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تجلیل از فعالیت جدید اداره کل امور دانش آموختگان در صدور گواهی اصالت مدرک تحصیلی با کیوآرکد ( کد صحت) گفت: این اداره کل در استفاده از سامانه سجاد و ارایه خدمات غیر حضوری پیشگام بوده است.

صدیقی با اشاره به فعالیت‌های متنوع و متعدد اداره کل امور دانشجویان داخل گفت: همکاران ما در این بخش نیز در بهره‌گیری از سامانه سجاد و الکترونیکی کردن فعالیت‌ها پیشگام بودند و پاسخگویی به در خواست‌های دانشجویان در بخش‌های انتقال و میهمانی، کمیسیون موارد خاص ، شورای مرکزی انضباطی، لغو تعهد آموزش رایگان و تایید مدارک تحصیلی، با سرعت و دقت پیگری شده و مراجعات حضوری به این اداره کل کاهش چشمگیری داشت.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت :تحقق ماموریت‌های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر برای سازمان بسیار حائز اهمیت است و در سال ۱۳۹۹ کوشش شد با اصلاح آیین نامه و بخشنامه‌ها امکان ارائه خدمات بهتری در این حوزه فراهم شود که در سال ۱۴۰۰ با ابلاغ آیین نامه‌های مصوب به ویژه در بخش خدمات آموزشی این هدف تحقق خواهد یافت.

وی دفتر حقوقی سازمان امور دانشجویان را از بخش هایی نام برد که کاملا مطابق با قوانین و در یک بستر تعریف شده فعالیت می کند و مدیریت و کارکنان این دفتر نقش مهمی در رضایت ارباب رجوع و تحقق ماموریت های سازمان دارند.

 صدیقی در گزارش خود به فعالیت‌های معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع اشاره کرد و گفت: بدون تلاش‌ها و فعالیت‌های همکاران ما در این معاونت، هیچکدام از سایر بخش ها نمی‌توانستند خدمتی ارائه بکنند و زیربنا و بنیه فعالیت‌های سازمان، تلاش‌های  مدیریت و کارکنان امور اداری، مالی و خدمات بوده است. 

رئیس سازمان امور دانشجویان دربخش پایانی سخنان خود به عملکرد حوزه ریاست سازمان امور دانشجویان و دفاتر روابط عمومی، حراست و نظارت بر عملکرد پرداخت و از تلاش های مدیران و  کارکنان این حوزه ها قدردانی کرد.

وی به رشد فعالیت‌ها و خدمات صندوق رفاه دانشجویان، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: انتظار میرود در سال ۱۴۰۰ شاهد تداوم این فعالیت‌ها و رونق بیشتر تلاش‌های این حوزه ها باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =