«آیت‌الله سیستانی» ارزش‌های همبستگی و انسجام را تقویت می‌کند

نخست وزیر عراق در سخنانی با اشاره به سفر اخیر رهبر کاتولیک های جهان به این کشور و دیدارش با مرجعیت عالیقدر شیعیان، گفت: «آیت‌الله سیستانی» ارزش‌های همبستگی و انسجام را تقویت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از الفرات نیوز؛ «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق سخنانی را در خصوص آیت الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، الکاظمی با اشاره به سفر «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق و دیدار او با آیت الله سیستانی، گفت: شخصیت‌هایی نظیر پاپ و آیت الله سیستانی ارزشهای همبستگی را تقویت می‌کنند.

نخست وزیر عراق همچنین در سخنان خود یادآور شد: آیت الله سیستانی و پاپ برای ما مسیر امیدواری را در آینده ترسیم می‌کنند و صلح اجتماعی را پایدار می‌سازند. نخست وزیر عراق این سخنان را در جریان دیدار با «لوئیز رافائل ساکو» اسقف کلیسای استان بابل مطرح کرد.

گفتنی است، رهبر کاتولیک‌های جهان اخیراً ضمن سفر به عراق با آیت الله سیستانی به عنوان مرجعیت شیعیان این کشور دیدار و گفتگو کرد. در واقع، آنچه که در سفر پاپ به عراق اهمیت پیدا کرد محتوای دیدار او با آیت الله سیستانی به عنوان مرجعیت عراق بود.

در جریان دیدار مذکور بود که آیت الله سیستانی با اتخاذ مواضع راهبردی و اصولی، تکلیف بسیاری از مسائل را روشن کرد و به مناقشات پیرامون آنها پایان داد. مرجعیت شیعیان عراق در جریان دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان آب پاکی را روی دستان کسانی ریخت که به دنبال عادی انگاری روابط میان اعراب و رژیم صهیونیستی بودند. از جمله مواضعی که آیت الله سیستانی در جریان دیدار با پاپ اتخاذ کرد، مربوط به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =