افزایش ۳۰ درصدی تعداد انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از افزایش ۳۰ درصدی تعداد انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۷۰۰ انجمن علمی در کل کشور داریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت‌ که در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شد، اظهار کرد: امروز انجمن‌های علمی به بلوغ رسیده‌اند و جایگاه بسیار مناسبی دارند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعداد انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها، گفت: تعداد اتحادیه‌های انجمن‌های علمی از 4 اتحادیه در سال ۹۲ به ۴۰ اتحادیه رسیده است و در حال حاضر ۹ هزار و ۷۰۰ انجمن علمی در کل کشور داریم.

غفاری در ادامه ایجاد انجمن‌های علمی بین رشته‌ای را به عنوان یک سیاست جدید مطرح کرد و گفت:  باید بین انجمن‌های علمی مراکز رشد و نوآوری ارتباط ایجاد شود.

وی ادامه داد: انجمن‌های علمی در حال حاضر این توان را دارند که با مجموعه ‌های بیرونی مرتبط با رشته خود هم ارتباط برقرار کرده و همکاری داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: در این ۱۳ جشنواره هر چه جلوتر آمده‌ایم یک رخداد تازه به آن اضافه شده است. در این دوره هم با وجود شرایط کرونایی ۵۱ کشور خارجی در جشنواره حضور داشتند و آثار خود را برای جشنواره ارسال کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =