نخستین آزمایشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرمان راه‌اندازی شد

سرپرست شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مجوز راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور از سوی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه برای واحد کرمان صادر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، سرپرست شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد تا در حوزه‌های پژوهشی و زیرساختی از توان و پتانسیل نیروی انسانی، تجهیزاتی و فضای فیزیکی موجود در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در راستای افزایش بهره‌وری و نیز افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای استفاده کند، لذا بخشنامه «تأسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه/کارگاه مرکزی» در آبان‌ماه ۱۳۹۹ به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد.

وی افزود: مطابق با این بخشنامه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که دارای آزمایشگاه/کارگاه‌های توانمند هستند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های بخشنامه مذکور در راستای تجمیع امکانات در قالب یک ساختار مستقل به نام آزمایشگاه/کارگاه مرکزی اقدام کنند. لذا نخستین مجوز راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی در واحد کرمان در حوزه‌های تخصصی آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی مواد غذایی، میکروبیولوژی آب و فاضلاب، خاک، کروماتوگرافی و آنالیز عنصری صادر شده است.

سرپرست شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برنامه تفصیلی برای راه‌اندازی آزمایشگاه یاد شده پس از ابلاغ بخشنامه تدوین و فضای موردنیاز آماده شد و پس از بررسی توسط کارشناسان حوزه شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه مورد تأیید قرار گرفت.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی نیز در زمینه راه‌اندازی آزمایشگاه/کارگاه مرکزی اقدامات مؤثری انجام داده‌اند، گفت: برخی واحدهای دیگر دانشگاه از از جمله اهواز، آبادان، گناباد، نیشابور، زنجان، تبریز، قوچان، اردبیل، نجف آباد، یاسوج و... طرح تفصیلی خود را به منظور راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرکزی ارائه کرده‌اند که در دستور کار برای بررسی و صدور مجوز قرار دارند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این آزمایشگاه/کارگاه‌ها نقش بالقوه‌ای در افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای واحدهای دانشگاهی داشته و موجب حذف هزینه‌های اضافی در حوزه آزمایشگاهی/کارگاهی می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد یک مدیریت یکپارچه و متمرکز در حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در واحدهای دانشگاهی و همچنین معرفی صحیح امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه در این حوزه به بخش‌های علمی و تحقیقاتی در کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.

سرپرست شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی افزایش بهره‌وری و در نتیجه رضایت بیشتر مراجعه‌کنندگان دریافت خدمات از این حوزه و همچنین ارزش‌گذاری بیشتر به خدمات کارکنان توانمند و اعضای هیئت علمی در حوزه فعالیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی را به‌عنوان اهداف دیگر راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها/کارگاه‌های مرکزی اشاره کرد و افزود: شیوه‌نامه اجرایی راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها/کارگاه‌های مرکزی در پورتال ساها به آدرس saha.iau.ir  در دسترس است و لازم است واحدهای دانشگاهی از این فرصت به‌دست آمده نهایت بهره را ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091067

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =