«سعد الحریری» تمامی طرح‌ها برای تشکیل دولت جدید را به شکست کشاند

دفتر رسانه ای رئیس جریان آزاد ملی لبنان در سخنانی تأکید کرد که «سعد الحریری» تمامی طرح ها برای تشکیل دولت جدید لبنان را با شکست مواجه ساخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از العهد؛ دفتر رسانه ای «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان با صدور بیانیه ای از اقدامات «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف این کشور در زمینه تشکیل کابینه جدید به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، این دفتر در این خصوص تأکید کرد: الحریری تمامی طرح ها و ابتکار عمل ها برای تشکیل دولت جدید لبنان را با شکست مواجه ساخته است. در این میان برخی رسانه ها تلاش می کنند تا بر این اقدامات سرپوش بگذارند.

دفتر رسانه ای باسیل در بیانیه خود همچنین آورده است: برخی رسانه ها تلاش می کنند تا از طریق دروغ پراکنی بر شکست الحریری در تشکیل دولت جدید سرپوش بگذارند. ما هیچگاه سهمی را برای مشارکت در دولت جدید درخواست نکردیم.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان روز گذشته گفته بود: خواسته من از حریری این است که یا دولت جدید لبنان را تشکیل دهد و یا از پست خود کناره گیری کند. وی با بیان اینکه این کشور دیگر تحمل بن بست سیاسی را ندارد، تصریح کرد: کسی که نمی تواند دولت جدید لبنان را تشکیل دهد، باید از سِمَت خود کناره گیری نماید.

پیش از این نیز روزنامه لبنانی الاخبار در مطلبی نوشته بود: میشل عون، رئیس جمهور لبنان اخیراً در جریان دیدارهایی که داشته است، سخنان صریحی را در خصوص علت اصلی اختلافات خود با سعد الحریری مطرح کرده است. او گفته است که در حسن نیت الحریری در تشکیل ائتلافات داخلی شک و تردید دارد.

روزنامه مذکور در مطلب خود همچنین عنوان کرده است: عون معتقد است که سعد الحریری تلاش می‌کند تا بر شرکای سیاسی داخلی خود بیفزاید و یک ائتلاف را تشکیل دهد و در عین حال برای جلب حمایت‌های بین المللی نیز تلاش می‌کند. رئیس جمهور لبنان گفته است که هدف اصلی حریری تسلط بر نهادها و مؤسسات مختلف است.

روزنامه الأخبار همچنین در این مطلب خود تأکید کرده است: به گفته رئیس جمهور لبنان، یکی از اهدافی که الحریری برای تحقق آن تلاش می‌کند، ممانعت از تحقیقات قضائی در خصوص فعالیت‌های مالی بانک مرکزی به ریاست «ریاض سلامه» است. در حال حاضر نام ریاض سلامه نیز در لیست ائتلافی که الحریری تلاش می‌کند آن را تشکیل دهد، حضور دارد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =