دفتر وکلای دادگستری ویژه مددجویان کمیته امداد افتتاح شد

نخستین دفتر راهنمایی کانون وکلای دادگستری ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در پایتخت افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران، رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری و جمعی از مسئولان، نخستین دفتر راهنمایی اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در ساختمان اداری کمیته امداد مناطق ۶،۷ و ۱۱ افتتاح شد.

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آئین افتتاح دفتر راهنمایی اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری، ضمن تبریک ایام ماه شعبان، گفت: ۸۰ درصد افراد تحت حمایت این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند و در این دفتر مشاوره‌های لازم حقوقی را به متقاضیان خدمات حقوقی ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه با یک مشورت گره از کار یک خانواده باز می‌شود، افزود: برخی از مددجویان تحت حمایت این نهاد تنها با دریافت خدمات حقوقی توانمند شده و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

پرپنچی، استفاده از ظرفیت نیکوکاران در بخش‌های مختلف را یکی اولویت‌های کمیته امداد برای خدمات‌رسانی مؤثر به جامعه هدف عنوان و بیان کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها در کمیته امداد بر پایه حضور مردم و مشارکت آنها در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون سه هزار خانواده دارای سرپرست خانوار از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند، بیان کرد: در برخی موارد با ارائه خدمات مشاوره و همکاری وکلای نیکوکار گره از مشکلات برخی از زندانیان باز شده است.

وی در ادامه به ایجاد بیش از ۷۴۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران اشاره کرد و گفت: مراکز نیکوکاری با هدف ارتقا کارکردهای اجتماعی، توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، نیکوکاری، تعاون و همیاری، شناسایی نیازمندان واقعی و ارائه خدمات به آنان و شناسایی خیران و جذب کمک‌های آنان ایجاد می‌شوند.

حسین طالع رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری نیز با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری این نهاد با کانون وکلای دادگستری، گفت: با معرفی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به منظور حل مشکل مشکلات حقوقی به کانون وکلا معرفی و از خدمات حقوقی و در صورت نیاز معرفی به وکیل بهره‌مند می‌شوند.

وی، افزود: معاضدت حقوقی شهروندی به افراد آسیب دیده، خشونت‌های خانوادگی، اطفال، بانوان و توانخواهان در قالب مشاوره حقوقی رایگان در این مرکز ارائه خواهد شد.

طالع با بیان اینکه دفتر راهنمایی اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری در کمیته امداد استان تهران، وکلا در حال حاضر به مدت دو روز در هفته فعالیت خود را آغاز می‌کنند، بیان کرد: در صورت نیاز تعداد این روزها افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =