سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی ساوه معرفی شد

حمیدرضا ثمری‌خلج به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی ساوه معرفی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ مراسم تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه با حضور مسئولان در این واحد دانشگاهی برگزار شد و حمیدرضا ثمری‌خلج به‌عنوان سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معرفی و از تلاش احسان ساده به‌عنوان سرپرست سابق این واحد دانشگاهی قدردانی شد.

لزوم تشکیل اتاق فکر قوی متشکل از استاد، دانشجو و کارمند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم اظهار کرد: علم مایه قدرت و اقتدار ملت‌هاست. حضرت علی(ع) می‌فرماید؛ العلم سلطان، علم مایه اقتدار، قدرت آفرین و ثروت آفرین بوده و در همه احوال ازجمله در زمان جنگ، دوران دفاع مقدس، دوران بازسازی مناطق جنگی و امروز در زمان آرامش و امنیت کشور علم کارآمد است. باید در دانشگاه هسته دانا ایجاد کنیم و در حول این هسته دانا شبکه توانا ایجاد شود. بی‌شک اتاق فکر قوی متشکل از استاد، دانشجو و کارمند باید تشکیل دهیم تا بتوان به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا کرد.

حسین کلانتری افزود: گسترش فضای اخلاقی و معنوی و تربیتی برمبنای منویات مقام معظم رهبری، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه از الزامات دانشگاه آزاد اسلامی است و در واحد دانشگاهی ساوه انتظار بیشتر داریم. دانشگاه باید سازمان حل مسئله باشد و ارتباط خود را با صنعت، دستگاه‌های اجرایی و مردم گسترش دهد. نباید بنشینیم که دیگران سراغ ما بیایند و باید این محیط علمی به سراغ صنعت و دستگاه‌ها برود و خودش را نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهر ساوه به‌دلیل نزدیکی به پایتخت و همجواری با کارخانه‌های صنعتی، قرارگیری در کریدور استان‌های غربی با تهران و برخورداری  از منابع طبیعی، کشاورزی، صنعتی و انسانی، باید پیشروتر باشد. با همراهی، همکاری و حفظ شاکله نیروهای دانشگاه می‌توان کارهای بزرگی صورت داد و ایجاد برنامه تحول در دانشگاه لازم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه خواست استقرار مبانی دینی، فرهنگی و توجه به امر تربیت در کنار آموزش به‌عنوان رکن اساسی سیاست‌های فرهنگی دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزشی متناسب با نیازهای جامعه در طرح آمایش سرزمین، ارتقای سطح پژوهش‌های کاربردی و توسعه و استفاده بهینه از پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی در حل مشکلات کشور در چارچوب طرح پایش آزاد، ارتقای فرهنگ‌سازمانی و پیاده‌سازی نظام چابک اداری و ایجاد فرهنگ پاسخگویی و حفظ کرامت انسانی خانواده بزرگ دانشگاه و ذی‌نفعان آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

کلانتری افزایش بهره‌وری همه عوامل در چارچوب رسالت دانشگاه با تأکید بر قوانین و مقررات از طریق اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با هدف بسترسازی برای نوآوری فناورانه و اشتغال دانش‌بنیان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه، صیانت از دارایی‌ها و سرمایه‌های دانشگاه با رعایت انضباط مالی و مدیریت و کاهش هزینه‌های غیرضروری با تأکید بر استفاده از کالاهای ایرانی به‌منظور تقویت و حمایت از تولیدات داخلی، هدایت و هماهنگی یکپارچه با بخش‌های زیرمجموعه دانشگاه در چارچوب رسالت‌ها و اهداف و مأموریت‌ها در سطح ملی، استان و نظارت بر حسن اجرای عمومی در این بخش‌ها را خواستار شد.

جابه‌جایی‌ها باید به نفع مجموعه دانشگاهی باشد

 علی حسینی امام جمعه ساوه گفت: استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه که به ایجاد انگیزه بین نیروهای بومی می‌انجامد از کارهای ارزشمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در شمال استان مرکزی نیز گفت: جابه‌جایی‌ها باید به نفع مجموعه دانشگاهی باشد؛ چراکه انتخاب خوب می‌تواند دانشگاه را سریع‌تر به اهدافش برساند.

حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و هیئت همراه در بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه با حضور در آرامگاه شهدای مدفون در این دانشگاه با قرائت فاتحه یاد شهدا را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =