استفاده از ۴۷ استاد بین‌المللی به کمک فضای مجازی در سال ۹۹

رئیس دانشگاه الزهرا با بیان این که در سال ۹۹ با بهره‌گیری از فضای مجازی از ۴۷ استاد بین‌المللی استفاده کردیم، گفت: گام بعدی این است که در امور پژوهشی و پایان‌نامه‌ها و مقالات مشترک از این اساتید استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا در نشست خبری هیئت رئیسه این دانشگاه درباره اقدامات مهم دانشگاه در سالی که گذشت و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده سال آتی، اظهار کرد: امسال با حداقل حضور دانشجویان در دانشگاه سپری شد و آن شور و هیجان همیشگی در دانشگاه وجود نداشت اما کارهای دانشگاه مثل فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش مجازی بیشتر شده شده بود.

وی با اشاره به اینکه انعطاف‌پذیری و داشتن برنامه‌های منعطف یکی از کارهایی بود که در ایام همه‌گیری کرونا تمرین کردیم، گفت: از اسفند ۹۸ آموزش مجازی در دانشگاه شروع شد و برای این‌ کار لازم بود اساتید و اعضای هیئت علمی آموزش‌هایی را ببینند که این کار را از فروردین و اردیبهشت آغاز کردیم.

ملانظری ادامه داد: محور اصلی آموزش مجازی بود و به همین دلیل بیشتر انرژی و توان دانشگاه در ابتدای همه‌گیری روی این حوزه متمرکز بود و از مرداد و شهریور روی مسائل پژوهشی و آماده کردن آزمایشگاه‌ها و خوابگاه‌ها برای حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی شروع شد.

وی درباره نحوه استفاده از خوابگاه‌ها گفت: اتاق‌های چهار و ۶ نفره به اتاق‌های تک و ۲ نفره تبدیل شد و از مهر ۹۹ امکان حضور دانشجویان ارشد و دکتری در خوابگاه مهیا شد.

رئیس دانشگاه الزهرا در ادامه اظهار کرد: با توجه به‌ مجازی شدن آموزش اتفاق خوبی که رخ داد؛ حمایت از دانشجویان کم بضاعت بود که در این راستا ۱۰۰ تبلت برای این دانشجویان تهیه شد و در اختیار آنها قرار گرفت.

ملانظری با اشاره به اینکه آموزش مجازی فرصت خوبی برای بهره‌گیری از اساتید بین‌المللی فراهم کرد، گفت: در سال ۹۹ با بهره‌گیری از فضای مجازی از ۴۷ استاد بین‌المللی استفاده کردیم و گام بعدی ما این است که در امور پژوهشی و پایان‌نامه‌ها و مقالات مشترک از این اساتید استفاده شود.

وی در پایان صحبت‌های خود به افزایش ۴۰ درصدی فعالیت‌های دانشجویی در سال ۹۹ اشاره کرد که در بستر فضای مجازی رخ داده است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =