چشم‌انداز فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۰ تعیین شد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اعلام کرد: هدف این دانشگاه تربیت دانشجویی خلاق، نوآور و مسئولیت‌پذیر بوده و چشم انداز دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای پنج سال آینده روشن شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌  رضا مهدی با اشاره به فعالیت ۱۸۱ آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه‌ای در کشور و تحصیل نزدیک به ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: امسال هیچ کمبود اعتبار فرهنگی در هیچ یک از مراکز فنی و حرفه‌ای وجود ندارد و ۱۰۰ درصد بودجه مراکز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سرانه بودجه فرهنگی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای هر دانشجو در حدود ۱۰ هزار تومان است، تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا هزینه‌های حضور فیزیکی، پذیرایی، رفت و آمد حذف و باعث شد در تأمین بودجه فرهنگی امسال با مشکلی مواجه نشویم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه امسال هیچ کمبود اعتبار فرهنگی در هیچیک از مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود ندارد و ۱۰۰ درصد بودجه مراکز پرداخت شده است، اظهار کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سطح کیفی دروس ارائه شده باعث شد فارغ التحصیلانی که واقعاً جویای کار هستند به راحتی جذب بازار کار شوند.

وی در ادامه با اشاره به چشم‌انداز فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۰ گفت: هدف این دانشگاه تربیت دانشجویی خلاق، نوآور و مسئولیت‌پذیر بوده و چشم انداز دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای پنج سال آینده روشن شده است.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزو نخستین دانشگاه‌هایی بود که وقتی این سند مطرح شد کارگروه و کمیته‌ای برای تبیین این موضوع تشکیل داد و همایش ملی را در شهریور امسال در قم برگزار کرد و بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و پژوهشی دریافت شد.

مهدی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب تحولی در دانشگاه‌ها به وجود می‌آورد، آن را به عنوان «جریان فرهنگی» و نه «رویداد» برگزار می‌کنیم و در این راستا گام دوم انقلاب به عنوان کلیت جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده و یک سند علمی است و شوخی بردار نیست و این سند برای ۴۰ سال آینده است.

وی با تاکید بر شناسایی شخصیت‌های برجسته استانی و معرفی آنها به جامعه تصریح کرد: با توجه به اینکه مفاخر ملی نباید از دست بروند باید ضمن شناسایی آنان، در ابتدا یادواره یا همایش استانی و سپس یادواره کشوری و ملی برای آنها برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =