سازمان ملل خواهان ازسرگیری مذاکرات سوریه با حضور ایران و ترکیه شد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می گوید مذاکرات صلح این کشور باید هرچه زودتر با حضور اعضای دائم شورای امنیت و دیگر کشورهای دخیل در حل بحران ازجمله ایران و ترکیه از سر گرفته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از دویچه وله؛ «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، همزمان با دهمین سالگرد آغاز بحران در این کشور، خواهان از سرگیری فوری گفتگوهای صلح شد.

وی همچنین خواستار آن شد تا علاوه بر کشورهای دارای حق وتوی شورای امنیت، ایران، ترکیه، کشورهای عربی و اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوها دخیل باشند.

این در حالی است که روز گذشته، وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا با صدور بیانیه ای مشترک، ضمن جانبداری از گروه‌های تروریستی در سوریه، ادعاهای بی اساسی علیه دمشق مطرح کردند.

آنها مدعی شدند انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه که قرار است سال جاری میلادی برگزار شود، «نمی تواند آزاد یا عادلانه» باشد!

در این بیانیه، ضمن تاکید بر پایبندی به حل مسالمت آمیز بحران سوریه طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل، بار دیگر به ادعای متوسل‌شدن دولت سوریه به تسلیحات شیمیایی اشاره شده است.

آمریکا و اروپا در حالی دولت دمشق را مسئول نابسامانی اوضاع سوریه معرفی می کنند که فراموش کرده اند تلاش آنها برای براندازی «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه از راه کمک مالی و تسلیحاتی به معارضان سوری بود که به تنش ها در این کشور دامن زد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =