حمایت مالی از هیئت‌های اندیشه ورز آرزویی دست نیافتنی است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متاسفانه در این مدت هیچ حمایت مالی از هیئت‌های اندیشه ورز نشده و نخواهد شد و بنظر می‌رسد که آرزویی دست نیافتنی باشد.

عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این معاونت برای ارتقای عملکرد هیئت‌های اندیشه ورز اظهارکرد: برای بهبود عملکرد هیئت‌های اندیشه ورز، در وهله نیازمند تغییرات ساختاری هستیم. هیئت‌های اندیشه ورز در تمامی استان‌ها شکل گرفته است که انصافا در روزهای اول شکل گیری، عملکرد خوبی را داشته‌اند.

وی افزود: متاسفانه در این مدت هیچ حمایت مالی از هیئت‌های اندیشه‌ورز نشده و نخواهد شد و بنظر می‌رسد که آرزویی دست نیافتنی باشد. به همین دلیل به برخی از همکارانمان در هیئت‌های اندیشه ورز گفته‌ایم قربة الی الله برای ذخیره آخرتشان کارکنند.

خسروپناه ادامه داد: البته دانشگاه آزاد اسلامی دارای مشکلات مالی است و نمی‌توانیم نبود حمایت مالی از هیئت‌های اندیشه ورز را تعمدی بدانیم. اولویت دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط فعلی باید پرداخت حقوق کارکنان باشد و ما در معاونت علوم انسانی این موضوع را درک می‌کنیم. با این وجود اما فعالیت‌های معاونت علوم انسانی تداوم داشته است و دست از تلاش برنداشته‌ایم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در سال جاری بیش از 30 دوره توانمندسازی برای استادان برگزار کرده‌ایم که حتی یک ریال به آن‌ها پرداخت نشد. برخی از مدیران می‌گویند تا زمانی که بودجه تامین نشود کار نخواهیم کرد اما معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد این دیدگاه را قبول ندارد و معتقدیم حتی بدون بودجه نیز می‌توانیم کار کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تعالی عملکرد هیئت‌های اندیشه ورز گفت: برای رسیدن به این مسئله باید برای هر رشته‌ای، یک هیئت اندیشه ورز داشته باشیم. البته نزدیک به 30 کارگروه در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی علوم انسانی و هنر برای رشته‌های مختلف فعالیت دارند؛ اما اگر به ازای هر رشته، یک هیئت اندیشه ورز داشته باشیم و مسئولیت آن را به استان‌ها واگذار کنیم، قطعا به تعالی خواهیم رسید.

خسروپناه اضافه کرد: همچنین باید استادانی که در فعالیت هیئت‌های اندیشه مشارکت دارند، به صورت پروژه‌ای با آنها کار شود و به ازای هر پروژه، به اندازه حق‌التحقیق انجام یک رساله دکتری به آن‌ها پرداخت شود. اگر این تغییر ساختاری در هیئت‌های اندیشه ورز ایجاد شود، قطعا شاهد اتفاقات بهتری در سال جدید خواهیم بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: راه اندازی دانشکده‌های موضوعی، اصلاح سرفصل‌های دروس، ایجاد رشته‌های جدید، تغییر متون کتب درسی و... پینشنهادهایی هستند که تمامی آن‌ها از سوی هیئت‌های اندیشه ورز ارائه شده است. امیدواریم در سال جدید شاهد تحولات گسترده در عملکرد هیئت‌های اندیشه ورز باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =