رشد ۱۰ درصدی صادرات برق و تک رقمی شدن تلفات شبکه برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برای نخستین بار میزان تلفات شبکه برق تک رقمی شد و به زیر ۱۰ درصد رسید و این در حالی است که شاهد رشد ۱۰ درصدی صادرات برق در سال گذشته بوده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمد حسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم افتتاح شش طرح در چهار استان کشور با بیان اینکه تابستان امسال گرم‌ترین تابستان طی ۵۰ سال گذشته بوده است، گفت: زمستان امسال کم سابقه ترین زمستانی بود که تأمین سوخت نیروگاه‌های کشور با چالش جدی روبرو شد و از سوی دیگر به دلیل چالش‌هایی که در منابع مالی به خاطر گردش مالی هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردیم.

وی با تصریح این نکته که "توانستیم با وجود مشکلات متعدد به ۲۸۸ روستا با ارزش سرمایه ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برق رسانی کنیم" افزود: موفق شدیم برای دومین سال پیاپی، رشد بار مصرف را کنترل کرده و در محدوده یک درصدی نگه داریم در حالی که در سالهای گذشته این رقم نزدیک به ۴ تا ۵ درصد بود.

متولی زاده اظهار داشت: توانستیم با ۱۹۰ هزار مشترک بزرگ مصرف برق تفاهم نامه امضا کرده تا در ایام پیک مصرف، مصرف برق خود را مدیریت کنند. در نتیجه این طرح ۴۲۰ میلیارد تومان پاداش همکاری به این مشترکین پرداخت شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه برای نخستین بار میزان تلفات برق تک رقمی شد و به زیر ۱۰ درصد رسید، توضیح داد: در بخش صادرات برق شاهد رشد ۱۰ درصدی بودیم. از سوی دیگر طرح جایگزینی کابل‌های خود نگه دار با کابل‌های قدیمی را اجرا کردیم که علاوه بر اصلاح مبلمان شهری، تلفات را کاهش داده است. از طرفی در نتیجه اجرای برق امید، مشترکین پرمصرف ۶ درصد کاهش داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت توانیر با ذکر این موضوع که "خرید و فروش برق در بورس انرژی توسعه یافت که هدف اصلی آن کاهش تصدی گری دولت بود"، گفت: از طرفی شاهد حذف قبوض کاغذی برق بوده‌ایم که در راستای توسعه دولت الکترونیک و همچنین اهداف زیست محیطی بوده است. این در حالی است که برای نخستین بار شاهد عرضه اوراق سلف در بخش فوق توزیع بوده‌ایم که با استقبال مطلوبی روبرو شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =