نجات از قعر یا یورش به صدر؟/ دوئل بر سر آخرین سه امتیازِ سال!

استقلالی‌ها در آخرین بازی امسال خود باید به مصاف ماشین سازی تبریز بروند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،تینا نجفی؛ آخرین حریف شاگردان مجیدی در سال ۹۹، قدیمی ترین تیم تبریز خواهد بود. این دیدار روز چهارشنبه به میزبانی ماشین سازان برگزار خواهد شد.

دیدار رفت این دو تیم با سوپر گل میلیچ به نفع آبی ها به پایان رسید.

وضعیت آبی ها؛ ملالی نیست جز پنجره بسته!

آبی ها این روزها با ۳۰ امتیاز به فاصله ۴ امتیازی دو تیم صدرنشین یعنی پرسپولیس و سپاهان رسیده اند. مجیدی پس از ورودش به استقلال، علاوه بر شوک مثبت روحی، از لحاظ فنی نیز تغییراتی اساسی را آغاز کرده است.

مجیدی به خوبی به حلقه گمشده آبی‌ها دست یافته است و پیش از هر چیزی، ثبات را به تیمش تزریق کرده است. او حالا با سیستم ۱-۳-۲-۴ شناور شاگردانش را روانه میدان می‌کند و جز در مواقع ضروری، دست به تغییر نفرات ترکیب ابتدایی‌اش نمی‌ زند. دو پیروزی در لیگ و جام حذفی، ماحصل تفکرات او و کادرش برای آبی‌ها بوده است.

آنها به خوبی به اهمیت هر سه امتیاز این مسابقه واقف هستند و می‌دانند برای زنده نگه داشتن شانسِ قهرمانی، محکوم به پیروزی هستند.

اما مدیران استقلال هنوز نتوانسته اند مسیر دستیابی به موفقیت را برای این تیم هموار کنند. پنجره نقل و انتقالاتی‌شان همچنان بسته است و اجازه بهره بردن از نفرات جدید را به مجیدی نمی‌دهد.

وضعیت ماشین سازان؛ تبریز در سرگیجه!

ماشین سازی اما اصلا شرایط خوبی ندارد و با تنها ۹ امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده است. آنها کارزار بیستم را با وحید بیاتلو آغاز کردند اما به دلیل کسب نتایج ضعیف با جوان ترین مربی تاریخ لیگ برتر قطع همکاری و سعید اخباری را به جانشینی او منصوب کردند. اما اخباری هم در پایان نیم فصل از این تیم جدا شد تا بار دیگر پاشازاده با تیمی که در خطر سقوط قرار دارد، راهی لیگ برتر شود.

سندروم استعفا اما عمر مربیگری پاشازاده را نیز کوتاه کرد و این مربی به دلیل آن‌چه که مشکلات عدیده درون تیمی و جدایی متعدد بازیکنان عنوان شد پس از تنها دو هفته از سمتش کناره گیری کرد تا بار دیگر هدایت ماشین به اخباری برسد.

به زبان آمار

ماحصل هفت تقابل اخیر این دو تیم، ۳ پیروزی برای پایتخت نشینان و ۲ پیروزی برای تبریزی ها بوده است. ۲ دیدار دیگر نیز به تساوی انجامیده است.

غایبان مسابقه

محمد دانشگر، شیخ دیاباته، هروویه میلیچ غایبان آبی ها در این دیدار خواهند بود. بنابراین باید منتظر تغییر در ترکیب اولیه آبی ها باشیم و در سوی دیگر، ماشین سازی بدون محروم و مصدوم پا به میدان خواهد گذاشت.

حالا باید دید آخرین دوئل این دو تیم در سال ۹۹ با چه نتیجه ای به پایان خواهد رسید. آیا سوغات تبریز برای فرهاد و تیمش، شیرین خواهد بود؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1091198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =