گروه‌های فلسطینی میثاق‌نامه تعهد به قانون انتخابات را امضاء کردند

گروه های فلسطینی که دور دوم گفتگوهای ملی را در شهر «قاهره» برگزار کردند، در پایان نشست مذکور میثاق‌نامه تعهد به قانون انتخابات را امضاء کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری صفا؛ گروه‌های فلسطینی دور دوم گفتگوهای ملی را در شهر «قاهره» پایتخت مصر به پایان رساندند. این گروه‌ها پس از پایان دور دوم گفتگوهای مذکور میثاق نامه تعهد به قانون انتخابات را امضا کردند.

بر اساس این گزارش، در این میثاق نامه که از سوی ۱۴ گروه فلسطینی از جمله فتح و حماس به امضا رسیده به لزوم رعایت قوانین انتخاباتی در جریان انتخابات سه گانه فلسطین در سال ۲۰۲۱ اشاره شده است.

گروه‌های فلسطینی در این میثاق‌نامه تاکید کرده‌اند که در روند عملیات انتخاباتی به موضوعاتی نظیر آزادی، شفافیت و سالم بودن فضا عمل خواهند کرد و نتایج انتخابات را نیز هر چه باشد خواهند پذیرفت.

پیشتر نیز اعلام شده بود: فتح و حماس همچنین خود را برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری آماده می‌کنند. درحال حاضر اعضای جنبش فتح در حال بررسی گزینه‌های مورد نظر خود جهت نامزد کردن آنها در انتخابات مجلس قانونگذاری هستند.

درحال حاضر، جنبش حماس نیز برای مشارکت در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین کمیته‌هایی را تشکیل داده است که ریاست کمیته مرکزی آن را «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش برعهده دارد.

«محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأیید کرده است که این جنبش خود را برای مشارکت در انتخابات ملی فلسطین آماده می‌سازد. نزال گفته است که حماس به همین منظور ۴ کمیته تشکیل داده و ریاست کمیته عالی برعهده هنیه است.

این عضو حماس همچنین تصریح کرده است: حماس اصرار دارد که یک توافق ملی فلسطینی میان گروه‌های مختلف شکل گیرد. ما به رایزنی‌های خود با جنبش فتح در خصوص انتخابات ملی ادامه می‌دهیم. در آینده نزدیک نیز دیدارهای دوجانبه میان فتح و حماس برای مشورت‌های بیشتر، انجام خواهد شد.

این در حالی است که «تیسیر محیسن» تحلیلگر فلسطینی تأکید کرده است رژیم صهیونیستی در صدد به شکست کشاندن انتخابات فلسطین است. این تحلیلگر فلسطینی افزود: موج بازداشت رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در کرانه باختری توسط نظامیان صهیونیست نشان می‌دهد که مقامات تل آویو به شدت به دنبال تهدید انتخابات آتی هستند.

محیسن در ادامه یادآور شد: در واقع، صهیونیست‌ها از رهگذر بازداشت رهبران حماس قصد دارند پیامی را به این جنبش مقاومت اسلامی مخابره کنند. تل آویو با افزایش فشارهای خود بر حماس به دنبال آن است تا حداقل نتیجه انتخابات در کرانه باختری را به نفع خود رقم بزند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =