آمریکا خواستار گنجاندن «حزب الله» در فهرست سازمان‌های تروریستی شد

ایالات متحده آمریکا در اقدامی خصمانه از جامعه بین المللی خواست تا تمامیت جنبش حزب الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی بگنجانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از العربیه؛ مدت کوتاهی پس از دیدار یک هیأت چهارنفره از نمایندگان جنبش حزب الله لبنان با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه از جامعه بین‌المللی خواست تا این جنبش را به طور کل- هم شاخه سیاسی و هم شاخه نظامی آن- در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

وزارت خارجه آمریکا با محکوم کردن دیدار روز دوشنبه هیأت نمایندگی حزب الله با بلندپایه‌ترین دیپلمات روسیه و همچنین دعوت مسکو برای انجام این دیدار را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه العربیه انگلیسی مدعی شد: «ما از تمام کشورها می‌خواهیم که تمایز غلط میان شاخه‌های به اصطلاح نظامی و سیاسی حزب الله را رد کرده و این گروه را در کل به مثابه یک سازمان تروریستی در نظر بگیرند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: «حزب الله تحت عنوان یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شده و طبق قوانین ایالات متحده یک [سازمان] تروریستی جهانی است».

این در حالی است که برخی از متحدان آمریکا از جمله فرانسه شاخه سیاسی حزب الله لبنان را به رسمیت می‌شناسند و حتی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در یکی از سفرهای خود به لبنان پس از انفجارهای بیروت (آگوست ۲۰۲۰) با «محمد حسن رعد» رئیس هیأت نمایندگی حزب الله دیدار و گفتگو کرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =