۹۰۰میلیارد تومان وام اشتغال به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اختصاص یافت

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به منظور توسعه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در آخرین جلسه شورای اداری استان در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، اظهارداشت: پیش از این ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تصویب شده بود که این میزان در روزهای گذشته به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی استان پس از پایان تعطیلات نوروز به منظور توزیع این اعتبارات و اجرای طرح‌های اقتصادی با استفاده از آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

بانک‌های استان تا شنبه باز هستند

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به افزایش درخواست‌های بانکی افراد در آستانه سال نو، تاکید کرد: بانک‌ها تا ساعت ۱۱ روز شنبه در محل کار خود حضور داشته باشند تا به مشکلات و کارهای مردم رسیدگی‌ کنند.

بازوند با اشاره به اینکه مرخصی مدیران لغو نمی‌شود، گفت: فرمانداران و مدیران به ویژه مدیران خدمات‌رسان در ایام تعطیلات نوروز در دسترس باشند.

۹۹ سالی سخت

وی سال ۹۹ را سالی سخت توصیف کرد و گفت: کرونا در این سال جان حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی کرمانشاه را گرفت و خسارت های سنگینی در بخش فرهنگ و اقتصاد وارد کرد.

به گفته استاندار کرمانشاه کرونا حدود هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد استان کرمانشاه در ‌تمام بخش‌ها خسارت وارد کرده است.

بازوند توضیح داد: سال گذشته بحث بدهکاران گلیم و گبه که به معضلی بزرگ‌ برای استان تبدیل شده بود را توانستیم با پیگیری‌های فراوان و کمک بانک مرکزی برطرف کردیم.

وی همچنین با بیان اینکه در سال ۹۹ کرمانشاه جزو استان‌های امن برای سرمایه گذاری اعلام شد، گفت: در سال گذشته رییس جمهوری ۶ بار به صورت ویدیو کنفرانسی پروژه های ملی کرمانشاه به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان را افتتاح کرد.

استاندار کرمانشاه آغاز احداث پتروشیمی اسلام آباد با ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار را یک اتفاق ارزشمند در استان دانست و گفت: در سالی که گذشت پالایشگاه آناهیتا پس از ۱۴ سال تعیین تکلیف شد و اکنون با سرمایه‌گذاری قرارگاه خاتم و وزارت نفت در حال تجهیز کارگاه است.

مهمترین‌های سال آینده

بازوند همچنین به مهمترین پروژه های اقتصادی کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: سال آینده با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری وزارت نفت یک‌ پالایشگاه و یک ‌پتروشیمی در منطقه گیلانغرب ساخته خواهد شد.

وی افزود: همچنین با همکاری هلدینگ خلیج فارس سه پتروشیمی در روانسر، سنقر و کنگاور ساخته می‌شود؛ زمین مورد نظر برای این سه پتروشیمی انتخاب شده و به زودی روند ساخت آنها کلید می‌خورد.

به گفته استاندار کرمانشاه به واسطه پروژه‌های وزارت نفت بخشی از عقب‌ماندگی استان برطرف و کرمانشاه قطب نخست پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود.

بازوند همچنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات اقتدار نظام‌حمهوری اسلامی است از این رو باید شرایط به منظور حضور پر شور مردم‌ فراهم شود.

استاندار کرمانشاه در ابتدای سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس و روز پاسدار و جانباز، گفت: ایثار و فداکاری های جانبازان و پاسداران عزیز را ارج می نهیم و آرامش، امنیت و عزت کشور را مرهون فداکاری و از خودگذشتگی آنان می دانیم.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

کد خبر: 1091316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =