ماوس و کیبورد را فراموش کنید؛ فیس‌بوک در حال کار روی یک مچ‌بند جادویی

فیس‌بوک در حال کار روی حسگری است که مانند مچ‌بند روی دست بسته می‌شود و با کمک عینک‌های واقعیت افزوده، به فرد این امکان را می‌دهد تا تنها با ضربه‌ کوچک انگشتان روی هر سطحی تایپ کند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فیس‌بوک، این غول عرصه شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: این دستگاه که در حال ساخت آن است می‌تواند عینک واقعیت افزوده را کنترل کند و انتظار می‌رود در سال جاری عرضه شود.

این شرکت در یک پست گفت: کسانی که از این مچ‌بند استفاده می‌کنند می‌توانند با حرکت انگشتان‌شان با دنیای مجازی ارتباط برقرار کنند. این دستگاه همچنین قادر به تشخیص سیگنال‌های عصبی خواهد بود تا حرکات پیچیده  دست را تفسیر کند و کنترل کاملی از خود نشان دهد. این مچ‌بند که در حال حاضر نام تجاری ندارد پیشرفت بزرگی برای فیس‌بوک است و انتظار می‌رود بازاری رقابتی برای دستگاه‌های واقعیت مجازی ایجاد کند. گفته می‌شود تمامی غول‌های عرصه  فناوری مانند اپل، آمازون و گوگل در حال کار روی سیستم واقعیت مجازی‌شان هستند.

متخصصان معتقدند "عینک‌های هوشمند" در نهایت جایگزین تلفن‌های همراه خواهند شد و این حسگر مچی نیز قدمی به همین سمت است.

فیس‌بوک پیش از این گفته بود که عینک‌های‌ هوشمند نیازمند دستگاه‌های دیگری مثل تلفن‌های همراه هستند تا در آینده بتوان از آن‌ها استفاده کرد که علت آن محدودیت‌هایی مثل عمر باتری، پردازش داده‌ها و گرمای تولید شده از پردازش داده‌هاست. این مچ‌بند می‌تواند به عنوان یک پلتفرم برای انجام محاسبات و پشتیبانی از این موارد استفاده شود تا عینک‌ها فقط به عنوان یک صفحه  نمایش عمل کنند.

رابط کاربری آن به‌گونه‌ای طراحی شده که کاربران هنگام استفاده از عینک واقعیت مجازی مجبور نباشند بین تعامل با دستگاه و دنیای واقعی یکی را انتخاب کنند. فیس‌بوک می‌گوید: ما در حال ایجاد راه‌های طبیعی و بصری برای ارتباط با عینک‌های واقعیت مجازی هستیم زیرا باور داریم این کار نحوه  ارتباط ما با افراد دور و نزدیک را تغییر می‌دهد.

اندرو بوسورث که رهبر گروه عینک‌های واقعیت مجازی در فیس‌بوک است می‌گوید: تصور کنید بتوانید به هرجا که می‌خواهید تله‌پورت (انتقال از راه دور) کنید و با افرادی که بیشترین اهمیت را در زندگی شما دارند تجربه‌های مشترک داشته باشید. فرقی نمی‌کند آن‌ها کجای دنیا هستند. این کاری است که با عینک‌های واقعیت مجازی می‌توان انجام داد. تلفیقی از دنیای مجازی و واقعی که زندگی روزمره را بهبود می‌بخشد.

کد خبر: 1091422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =