شکایت نماینده مجلس از دانشجوی مطالبه‌گر/ دورهمی منصوبان آقای مسئول در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان!

مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان گفت: در جریان مطالبه‌گری برای فساد و برخی سوء مدیریت‌های مسئولان در زمینه بهداشت و سلامت استان، نماینده مجلس شورای اسلامی از یک دانشجوی مطالبه‌گر و انقلابی به دادگاه شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی کشور در چند سال گذشته، سبب شده تا نقش جریان دانشجویی در پیگیری مشکلات و مسائل جامعه پررنگ‌تر از گذشته شود. درواقع دانشجویان می‌توانند با پشتوانه فکر و اندیشه خود، در زمینه مطالبه گری و حل مشکلات جامعه‌ نقش آفرینی اجتماعی داشته باشند.

درهمین ارتباط، ابوالفضل سرگزی مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش آفرینی بسیج دانشجویی این استان در زمینه فعالیت‌های اجتماعی اظهار کرد: در سنوات گذشته با توجه به درگیری استان سیستان و بلوچستان با مشکلات متعدد، بسیج دانشجویی در زمینه مطالبه‌گری تخصصی ورود پیدا کرد.

وی افزود: بسیج دانشجویی در گام اول در قالب سندی پیش نویس، معیارها و مصادیق محرومیت در استان سیستان و بلوچستان را جمع آوری کرد. همچنین در چندین جلسه‌ای که با استادان و فعالان دانشجویی برگزار کردیم، نزدیک به 200 مسئله و مشکل احصا شد که در نهایت به 63 مسئله اصلی در پیش نویس دست پیدا کردیم.

سرگزی ادامه داد: براساس این 63 مسئله و به صورت اولویت بندی شده، فرآیند مطالبه گری تخصصی را از مسئولان استان و دیگر اشخاصی که باید پاسخگو باشند، آغاز کردیم. همچنین پروژه 4 ماهه‌ای را در زمینه صید ترال آغاز کردیم زیرا که معیشت صیادان جنوب را تحت شعاع قرار داده بود و آسیب‌های فراوانی را به زندگی آن‌ها و چرخه اقتصاد استان وارد کرده بود.

ممنوعیت صیدترال؛ نتیجه مطالبه‌گری جریان دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خوشبختانه مستندات خوبی در این زمینه جمع آوری شد و توانستیم در زمینه تولید محتوا برای فضای مجازی و ساخت مستندی در همین خصوص، فعالیت‌های خوبی داشته باشیم. در نهایت براساس جلساتی که با مسئولان استان داشتیم و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در استان، قانون ممنوعیت صید ترال ابلاغ شد که تا حد زیادی در رضایت شغلی صیادان اثرگذار بود.

وی درباره لزوم تقویت روحیه مطالبه‌گری جریان دانشجویی و نقش آن‌ها در پیگیری مشکلات جامعه گفت: از ابتدای شکل‌گیری جریان دانشجویی چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن، تمامی نگاه‌ها به دانشگاه دوخته شده است. درواقع برای ایجاد جریانی در کف جامعه، نیاز به پشتوانه فکری و محتوایی جریان دانشجویی وجود دارد.

سرگزی اضافه کرد: بعد از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید مقام معظم رهبری لزوم مسئولیت‌پذیری دانشجویان، نقش جریان دانشجویی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ البته قطعا منظور رهبر انقلاب داشتن مسئولیت اداری یا سازمانی نیست بلکه به منظور نقش آفرینی در مشکلات و مسائل جامعه است. درواقع مقام معظم رهبری، مطالبه گری را یکی از وظایف اصلی دانشجویان می‌دانند زیرا که به جز دانشجویان هیچ جریانی نمی‌تواند این اقدام را به خوبی انجام دهد.

مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بنظر می‌رسد که بسیج دانشجویی مسیر خود را پیدا کرده است راه را به درستی طی می‌کند؛ البته هنوز در گام‌های ابتدایی قرار دارد و امیدواریم در گام دوم انقلاب اسلامی، آن نقش آفرینی مد نظر مقام معظم رهبری را به خوبی انجام دهد.

وی درباره همکاری نکردن مسئولان استانی با جریان دانشجویی گفت: در استان سیستان و بلوچستان به دلیل دوری از مرکز، موضوع همکاری نکردن مسئولان با فرآیند مطالبه‌گری دانشجویان بسیار بیشتر است. متاسفانه در جریان مطالبه‌گری برای فساد و برخی سوء مدیریت‌های مسئولان در زمینه بهداشت و سلامت استان، یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از یک دانشجوی مطالبه‌گر و انقلابی به دادگاه شکایت کرد. این نماینده هم‌اکنون نیز در مجلس حضور دارد. 

سرگزی افزود: البته با وجود این که ما بر حضور در دادگاه تاکید داشتیم، قرار بر این شد که این نماینده مجلس برای پاسخگویی نسبت به عملکردشان در زمینه سلامت و درمان، به صورت حضوری پاسخگوی جریان دانشجویی باشند و لذا شکایت خود را پس گرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان درباره جزئیات مطالبه‌گری دانشجویان از یکی از نمایندگان این استان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی براساس برخی مستندات و اسناد، به برخی از مدیران حوزه سلامت و درمان نقدهای جدی وارد می‌دانست؛ همچنین برخی از مدیران حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی استان، از منصوبان و مرتبطین این نماینده بودند که خب باید در این زمینه شفاف سازی می‌کردند. اما متاسفانه خب شاهد شکایت این نماینده از یکی از دانشجویان مطالبه‌گر بودیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =