۷۳ درصد موانع تولید داخلی هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در بررسی موانع زو اقتصاد کشور به این نتیجه رسیدیم که ۷۳ درصد موانع تولید و توسعه در کشور داخلی هستند و فقط ۲۷ درصد به تحریم‌ و محاصره اقتصادی مرتبط است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجوبی(ایسکانیوز)؛ رجب رحمانی درباره نامگذاری و شعار سال 1400 اظهار داشت: مقام معظم رهبری با نگاه حکیمانه خود در سومین سال پیاپی تولید را در شعار سال قرار دادند به طوری که بعد از رونق تولید در سال 1398 و جهش تولید در سال 1399 امروز محور شعار سال را پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید قرار دادند.

وی اضافه کرد: در رابطه با مشکلات حوزه اقتصاد و تولید کشور بررسی کارشناسی در کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس صورت گرفت که در این بررسی متوجه شدیم 73 درصد موانع تولید و توسعه در کشور داخلی هستند و فقط 27 درصد به تحریم‌ و محاصره اقتصادی مرتبط است.

رحمانی ادامه داد: مراجعه بالای مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کل کشور و مشکلات بانکی و مالیاتی عدیده آنها نشان می‌دهد که بیشتر واحدهای تولیدی ما از نگاه و عملکرد تنگ‌نظرانه برخی مدیران دولتی رنج می‌برند و بانک‌ها هم با سودهای سنگین تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت پای تولیدکنندگان را بسته‌اند.

وی یادآور شد: در همین راستا برنامه مجلس شورای اسلامی در سال 1400 ورود عملیاتی به حوزه اصلاح قوانین مزاحم تولید است تا با حذف این قوانین و مقررات متعابق آن بندهای زائد از پای تولیدکنندگان گشوده شده و نیازی به حضور و تردد آنها در جلسات کارگروه رفع موانع تولید نباشد چرا که بروکراسی اداری همین جلسات هم وقت و انرژی زیادی از تولیدکننده و صنعتگر ما می‌گیرد.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از ورود انقلابی قوه قضائیه به حوزه احیای واحدهای تولیدی تملک و تعطیل‌ شده در سراسر کشور گفت: خوشبختانه با مدیریت جهادی و انقلابی شخص رئیس دستگاه قضا شاهد احیای یکی پس از دیگری صنایع مادر کشور در استان‌های مختلف هستیم و امیدواریم این موج احیا با ورود ریاست قوه قضائیه به قزوین هم سرایت کند.

رحمانی افزود: البته دستگاه‌های اجرایی و قضائی استان قزوین هم در سال جهش تولید نهایت تلاش خود را برای احیای واحدهای تولیدی راکد به کار بردند و زمینه را برای ورود فرمانده دستگاه قضا هموار کردند.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1091576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =