قدمی بزرگ برای ارائه جهانی خدمات نسل پنجم

شرکت‌های لاکهید مارتین و امنی اسپیس قصد دارند با همکاری یکدیگر فناوری را برای ارائه خدمات نسل پنجم در مقیاس جهانی ابداع کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از نیواطلس؛ دو شرکت لاکهید مارتین و امنی اسپیس با استقرار شبکه ای از ماهواره‌ها در مدار زمین بتوانند شبکه‌های بی سیم زمینی نسل پنجم را تکمیل کنند.

انتقال حجم بالای اطلاعات در چند ثانیه

شبکه‌های قبلی تلفن همراه بیشتر برای ارائه خدمات مخابراتی صوتی یا مشاهده ویدئوهای باکیفیت قابل استفاده بودند، اما شبکه‌های نسل پنجم می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را در عرض چند ثانیه منتقل کنند و لذا با استفاده از آنها طیف گسترده‌ای از خدمات تفریحی، حرفه‌ای، چندرسانه‌ای و غیره در دسترس قرار می‌گیرد.

کاربردهای نظامی نسل پنجم

خدمات نسل پنجم می‌تواند کاربرد نظامی نیز داشته باشد و از آن برای برقراری ارتباط میان کشتی‌های جنگِی، نیروهای مسلح، هواپیماها، ماهواره‌ها و حتی سربازان پیاده استفاده کرد. ترکیب خدمات نسل پنجم با هوش مصنوعی صحنه‌های نبرد را متحول می‌کند و افزودن حسگر به ابزار نظامی به کسب اطلاعات گسترده‌تری منجر می‌شود.

شبکه نسل پنجم لاکهید مارتین و امنی اسپیس بر روی طیف فرکانسی ۲ گیگاهرتز راه اندازی می‌شود و ارتباط مستقیم بین ابزار و وسایل مختلف را ممکن می‌کند. هنوز زمانی برای تکمیل و راه اندازی این شبکه اعلام نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =