با بیت‌کوین خودرو بخرید

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تسلا موتورز در توییتی اعلام کرد که مشتریان آمریکایی می‌توانند خودروهای برقی این شرکت را با بیت‌کوین بخرند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ایلان ماسک در توییتری که به تازگی پست کرده، اعلام کرده که مشتریان آمریکایی می‌توانند خودروهای برقی تسلا موتورز را با بیت‌کوین بخرند و قرار نیست که این میزان بیت‌کوین به ارز سنتی تبدیل شود.

این اعلامیه ماسک در جا باعث افزایش چهار درصدی قیمت ارز جنجالی بیت‌کوین شد و قیمت آن را به 56 هزار و 400 دلار رساند. البته این اقدام با انتقاداتی مواجه شده و برخی اعلام کردند که خرید با بیت‌کوین و به طور کلی با سایر ارزهای رمزنگاری شده با مصرف زیاد انرژی همراه است. همین امر انتشار مقادیر عظیمی از گازهای گلخانه‌ای را به دنبال دارد و این با تلاش تسلا برای ساخت خودروهای برقی سازگار با محیط زیستش مغایرت دارد.

با این حال، این گزینه از اواخر امسال میلادی در خارج از آمریکا نیز در دسترس خواهند بود. به گفته ماسک، تسلا از نرم‌افزار داخلی و منبع‌باز استفاده می‌کند و گره‌های بیت‌کوین مستقیما کار می‌کنند. گره‌های بیت‌کوین در واقع کامپیوترها یا سرورهایی هستند که نرم‌افزار بیت‌کوین را اجرا می‌کنند.

گفتنی است که بیت‌کوین محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان است و در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شده است.

قیمت بیت‌کویت در ژانویه 2017 کمتر از هزار دلار بود، ولی در دسامبر همان سال به ناگهان به ۲۰ هزار دلار رسید و به صدر ارزهای دیجیتالی صعود کرد. با این وجود، رشد این ارز دیجیتال سال گذشته با ثبات بیشتری همراه شد و سرمایه‌گذاران و غول‌های مالی وال‌استریت را با سودهای بسیارش شگفت‌زده کرد.

بیت‌کوین در ۱۳ مارس برای اولین بار از مرز ۶۰ هزار دلار عبور کرد و به بالاترین رکوردش یعنی ۶۲ هزار دلار هم رسید.

ماسک اغلب در توییت‌های خود اغلب نظر مثبت خودش را نسبت به بیت‌کوین نشان داده و حتی در ماه ژانویه #bitcoin را به بخش بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد. به نقل از CNBC، همین کار ماسک در زمان خیلی کوتاهی باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شد. دو روز بعد هم اعلام کرد: از نظر من بیت‌کوین چیز خوبی است و من طرفدار پروپا قرص آن هستم.

او حتی ماه گذشته، پول نقد را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در شرایطی که پول نقد سود منفی دارد، فقط یک احمق از بیت‌کوین سرباز می‌زند.

به غیر از این، تسلا ماه گذشته در پرونده خود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که 5/1 میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده است و به زودی آن را به عنوان نوعی پرداخت برای خودروهایش خواهد پذیرفت. در همین راستا نیز یک صفحه پشتیبانی در وب‌سایت خود قرار داده که توضیح می‌دهد مشتریان چگونه می‌توانند در ازای خرید خودروهایش بیت‌کوین پرداخت کنند.

کد خبر: 1091685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =