از لیست عجیب تیم ملی تا شوک به استقلال

نخستین روزهای سال ۱۴۰۰ با خبرهای جنجالی همراه بود تا احتمالا از یک سال پر ماجرا حکایت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،حسن صانعی‌پور؛ ورزش در سال ۱۳۹۹ در سایه ویروس کرونا دوران جدیدی را تجربه کرد. تجربه ای که پایه گذار فرهنگی جدید در مناسبات اجتماعی و ورزشی شده است. با این مقدمه به اتفاقات ورزشی شش روز نخست سال ۱۴۰۰ نگاهی خواهیم انداخت.

اول فروردین؛ از محرومیت ابراهیم بایش تا تمجید فیفا از علی دایی

در خبرها آمده است ابراهیم بایش بازیکن تاثیرگذار تیم نیروی هوایی عراق به دلیل شادی بعد از گلی که شبیه به شادی گل مهدی طارمی است، سه جلسه محروم شد. به نظر می رسد در قوانین داخلی فوتبال عراق انجام این حرکات در سطح محلی و بین المللی ممنوع اعلام شده و کمیته انضباطی علاوه بر سه جلسه محرومیت، این بازیکن را به پرداخت سه میلیون دینار عراقی محکوم می کند.

خبر دیگری که در این روز در راس اخبار قرار گرفت؛ تبریک سالروز تولد علی دایی توسط صفحه اجتماعی فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا بود. همچنین باید به  اعلام لیست تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد که با حرف و حدیث های فراوانی همراه بود. عدم دعوت از وریا غفوری و حامد لک با توجه به درخشش آنان در تیم های باشگاهی از نکات سوال برانگیز این لیست بود. اتفاقات ناگواراین روز را باید به درگذشت محمد آقا توحیدی" بنیانگذار موی تای در ایران و مجروحیت فرهاد عزیزی از قهرمانان پرورش اندام ایران اختصاص داد.  

روز دوم و شکایت پرسپولیس از استوکس

دومین روز بهار با اعلام  شکایت باشگاه پرسپولیس و ارائه اسناد و مدارک مربوط به  آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی و پیشین سرخپوشان به کمیته انضباطی فیفا شروع گردید.  برای اولین بار در تاریخ، دوچرخه سواری ایران صاحب یک کرسی مهم جهانی و یک کرسی آسیایی شد. همچنین دادگاه حکمیت ورزش از رد درخواست النصر در مورد ارائه اسناد جدید خبر داد و مخالفت خود با جدیدترین خواسته عربستانی‌ها را اعلام کرد.

سومین روز فروردین و تایید میزبانی بحرین

تیم فوتبال استقلال صبح روز سوم عید در شرایطی دومین تمرین خود در سال جدید را برگزار کرد که سیاوش یزدانی بعد از دقایقی محل تمرین آبی پوشان را ترک نمود. گویا این بازیکن مشکوک به کرونا بوده  و به همین دلیل با داشتن برخی علائم با آبی پوشان به اردو  نرفت. در همین روز فدراسیون فوتبال اعلام کرد: با توجه به مثبت شدن تست کرونای مهدی قایدی نام این بازیکن از لیست تیم ملی در دیدار مقابل سوریه حذف و سجاد شهباززاده که در لیست انتظار بود جایگزین او شد. همچنین درخواست فدراسیون فوتبال درجهت تغییر میزبان مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ بی نتیجه ماند.

چهارم فروردین و شوک به آبی های پایتخت

انتشار این خبر که حدود ۱۰ نفر در استقلال تست کرونایشان مثبت شده که این ۱۰ نفر شامل بازیکنان، کادر فنی، پزشکی و تدارکات می شوند، فوتبال ایران شوکه کرد. این موضوع باعث  تا سرمربی تیم استقلال اردوی ۴ روزه این تیم را که از روز گذشته آغاز شده بود لغو کند. این اتفاق در حالی رخ داد که آبی پوشان پایتخت طبق برنامه هفته نوزدهم قرار است در۱۴ فروردین به مصاف پیکان برود. در همین روز عارف غلامی و محمدرشید مظاهری به دلیل مثبت بودن تست‌ کرونا از اردو تیم ملی خارج شدند و حامد لک و عارف آقاسی از لیست انتظار به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند.

خداحافظی قائمی از تیم ملی در پنجم فروردین

فرهاد قائمی ملی‌پوش والیبال ایران با انتشار یادداشتی، از حضور در تیم ملی انصراف داد. این انصراف در حالی است که والیبال ایران امسال شرایط ویژه‌ای را دنبال می‌کند و علاوه بر لیگ ملت‌ها، بازی‌های المپیک را نیز پیش رو دارد. همچنین فرزانه فصیحی دونده ۶۰ متر و رکورددار زنان ایران در این ماده در صربستان واکسن کرونا زد، او  برای سهمیه المپیک چند ماهی است در صربستان اردو زده است.

روز ششم و تمرین ۹۰ دقیقه ای ملی پوشان فوتبال

سایت فدراسیون فوتبال خبر از تمرین عصر جمعه تیم ملی با حضور همه بازیکنان با محوریت مرور کارهای تاکتیکی به مدت ۹۰ دقیقه داد. هرچند خبر تعلیق باشگاه ماشین سازی نیز به نوبه خود نگران کننده بود و سهیل مهدی اعلام کرد  که  زنوزی صراحتا اعلام کرده فعالیت باشگاه را به حالت تعلیق در آورده و این یعنی ماشین‌سازی عملا فعالیتی نخواهد داشت، اما در مقابل  باشگاه پرسپولیس اعلام نمود در تلاش است طی روزهای آینده و تا قبل از بازی با پدیده مشهد جریمه عیسی آل کثیر را پرداخت کرده تا او مشکلی برای بازی نداشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =