وبینار «اهمیت حفاظت و بکارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی»برگزار می شود

به مناسبت روز «ذخایر ژنتیکی و زیستی» وبینار «اهمیت حفاظت و بکارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی به عنوان ثروت ملی»برگزار می‌ شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران؛ وبینار «اهمیت حفاظت و بکارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی به عنوان ثروت ملی» ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این وبینار فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر با ذخایر زیستی کشور به عنوان میراث ملی و همچنین اهمیت و نحوه حفاظت و بهره برداری از این ذخایر در جهت توسعه بیوتکنولوژی کشور، اشتغال زایی، ایجاد زمینه‌های کسب و کار و زمینه‌های پرکاربرد و نقش مهم آن در امنیت غذایی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی است.

از جمله محورهای سخنرانی این وبینار می‌توان به موضوعاتی همچون «ذخایر ژنتیکی و زیستی، امنیت غذایی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی»، «ذخایر میکربی و نقش آن در توسعه زیست فناوری»، «ذخایر گیاهی و نقش آن در امنیت غذایی»، «سلول‌های انسانی و جانوری و نقش آن در توسعه صنعت زیست فناوری و تولید فراورده‌های بیولوژیک دارویی»، «فناوری‌های نوین زیستی و نقش آنها در حفاظت و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی و زیستی» اشاره کرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =