میزان اماکن ورزشی برای دانشجویان کافی است/ ۱ میلیون و ۵۲۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در دانشگاه آزاد

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال از لحاظ ساخت و ساز بعید بنظر می‌رسد که بتوانیم طرح توسعه‌ای داشته باشیم زیرا که میزان اماکن ورزشی موجود برای تعداد دانشجویان فعلی کفایت می‌کند.

امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز در سال جدید اظهارکرد: خوشبختانه مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در سال۹۹ نتایج بسیار خوبی کسب کرد که امیدواریم این نتایج با فعالیت تیم‌های ورزشی در سال جدید نیز تداوم داشته باشد.

وی افزود: در اولین جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید، برنامه تیم‌هایی که در سال ۱۴۰۰ باید تحت پوشش قرار بگیرند و در مسابقات لیگ شرکت کنند مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین این احتمال وجود دارد که چند تیم جدید به تیم‌های موجود افزوده شود.

لشگری ادامه داد: موضوع ورزش همگانی و تندرستی و انجام فعالیت‌های فیزیکی، از جمله موضوعات مهم است که در سال جاری مورد توجه قرار می‌گیرد. امیدواریم امسال، شاهد توسعه ورزش همگانی را در دانشگاه آزاد اسلامی باشیم به گونه‌ای که این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه دوستدار ورزش در کشور شناخته شود.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، استعدادیابی و تشکیل تیم‌های پایه را از دیگر برنامه‌های این مرکز در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: تیم‌های پایه با محوریت مدارس سما شناسایی و نفرات برتر در رده‌های سنی پایین معرفی خواهند شد. این افراد زیر نظر مربیان مجرب برای حضور در تیم‌های باشگاهی آماده می‌شوند.

وی اضافه کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تربیت ورزشکار هستیم تا بتوانیم از ورزشکاران خودمان در تیم‌های حرفه‌ای استفاده کنیم. خوشبختانه این اتفاق در سال گذشته افتاد و در بسیاری از تیم‌های ورزشی از ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در رده‌های سنی پایین استفاده کردیم. «بنیامین فرجی» بازیکن یازده ساله تیم تنیس روی میز، از جمله این افراد بود که برای اولین بار در مسابقات لیگ بزرگسالان شرکت کرد.

لشگری درباره توسعه امکانات و سوله‌های ورزشی واحدهای دانشگاهی افزود: از لحاظ ساخت و ساز مقداری بعید بنظر می‌رسد که بتوانیم طرح توسعه‌ای داشته باشیم زیرا که میزان امکان ورزشی موجود برای تعداد دانشجویان فعلی کفایت می‌کند. درحال حاضر ۱ میلیون و پانصد و ۲۰ هزار متر مربع فضای ورزشی و حدود ۱ میلیون ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که می‌توان گفت برای هر دانشجو، بالای یک متر مربع سرانه ورزشی تخصیص یافته است.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بهبود، استاندارسازی و کیفی سازی اماکن ورزشی این دانشگاه را جزء اولویت‌های این مرکز در سال ۱۴۰۰ دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091860

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =