کیفیت هوای تهران قابل قبول است

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: کیفیت هوای پایتخت هم اکنون با شاخص میانگین ۵۶، در شرایط قابل قبول است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران،  پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۹ فروردین ۱۴۰۰) با توجه به کاهش تردد خودروها و وزش باد مؤثر در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت.

با کاهش تدریجی تندی باد در طول روز، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه و تردد خودروها برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

همچنین صبح روز سه‌شنبه (۱۰ فروردین ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است. شرایط ناپایدار جوی در طول روز و وزش باد پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و سبب پراکندگی آلاینده‌ها شده که برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین ۵۰ در شرایط پاک قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۵۶ قابل قبول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =