مهدویت یک موضوع میان‌رشته‌ای است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید یک نگاه وسیع به حوزه مهدویت داشته باشم گفت: مهدویت یک موضوع میان‌رشته‌ای است و شامل موضوعات روانشناختی، سیاسی و اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در افتتاحیه دبیرخانه علمی مطالعات راهبردی مهدویت که به صورت مجازی و با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت:  دبیرخانه مهدویت در استان اصفهان پیگیری خواهد شد اما همه ما از آن پشتیبانی خواهیم کرد. هم از ظرفیت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد و هم حوزه‌های علمیه برای پیش‌برد این کار استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث مهدویت فقط بحث ولادت حضرت نیست، بیان کرد: بحث مهدویت یک بحث بین‌رشته‌ای است و شامل موضوعات روانشناختی، سیاسی، اجتماعی می‌شود و باید با یک نگاه خیلی وسیع به این مقوله را پرداخت. به طور مثال پیوند بین انکار مهدویت و مرگ جاهلیت یک بحث جامعه‌شناسی و اجتماعی است.

خسروپناه با تکید بر اینکه مهدویت یک موضوع میان‌رشته‌ای است، گفت: باید شبهاتی که از طرف وهابیت مطرح می‌شود پاسخ داده شود؛ البته بخش زیادی از آنها هم پاسخ داده شده است. همچنین موضوع عدالت در زمان ظهور و اینکه چه ارتباطی با بحث عدالت در عصر غیبت دارد باید تبیین شود.

وی در پایان پیشنهاد داد که  اساتید رشته‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد که در حوزه مهدویت کار کرده‌اند در شورای تدوین نظام موضوعات حوزه مهدویت استفاده شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091901

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =